Január közepén érkezett a hír, melyben Sergio Marchionne a FCA (Fiat Chrysler Automobiles) vezetője meglepte a világot a Detroit Motor Show-n, ahol kiállt a sajtó elé és megerősítette, hogy nem zárkóznak el egy Tesla Roadster rivális megvalósításának ötletétől. De, előtte még nagyon sokat kell fejlődnie a technológiának, hogy mindez elegendő legyen egy ízig-vérig sportautóhoz.

Marchionne pedig nemrég a gyártó éves gyűlésén tartott beszédet, melyben témaként az elektromos sportautó gyártásának kérdése is felmerült. Ezzel kapcsolatban a vezető határozott álláspontot képviselt, és elmondta, egyhamar senki ne számítson rá, hogy egy tisztán elektromos-meghajtású Ferrari kigördül az utakra. Az Automotive News szerint az FCA vezért tisztán elmondta, hogy ilyen jellegű autó elkészítése nem képezi a gyártó által meghatározott ötéves terv részét. Továbbá megjegyezte, hogy az elektromos modellek nem relevánsak a vállalat számára, majd hozzátette, hogy a Lamborghininél is leghamarabb 2026 környékén várható ilyen autó.

[ult_buttons btn_title=”Hirdess nálunk! Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fmediaajanlat%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-bullhorn” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

Marchionne szerint az elektromos autók elterjedése idővel akár a profitra nézve is veszélyes lehet, azok ugyanis akár ki is szoríthatják majd a hibrid modelleket a piacról. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy utóbbi hajtásmódnak búcsút intenének, sőt, épp ellenkezőleg.

Ugyanis Sergio Marchionne egy hónappal ezelőtt megerősítette, hogy már csak 18 hónapot kell várnunk és véglegesen is bemutatnak egy hibrid Ferrari-t. Akkor már nagyban tesztelték a V8-as motor köré épülő hibrid erőforrásukat.

[ult_buttons btn_title=”Támogatnál minket? Katt ide!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Frolunk%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#06c100″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-angellist” icon_size=”40″ icon_color=”#06c100″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_border_style=”solid” btn_color_border=”#06c100″ btn_color_border_hover=”#06c100″ btn_border_size=”1″ btn_radius=”3″ btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#06c100″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]

A felvételen látható Ferrari teljesen hangtalanul indul el, ami arra enged következtetni, hogy a hibrid rendszere akár teljesen elektromos üzemmódra is lépes lehet. Marchionne határozott véleményen volt azzal kapcsolatban, hogy hagyományos hibrid rendszert kell alkalmazni, és szóba sem jöhet a KERS, ami a LaFerrari sajátja marad.

Azt viszont továbbra sem tudni, hogy pontosan melyik modellben is debütál a fejlesztés alatt álló hibrid rendszer. Azonban, könnyen elképzelhető, hogy valamelyik jelenlegi típusba építi be a gyártó, ám ennél valószínűbb, hogy a már oly sokat emlegetett, és időzítés szempontjából tökéletesen passzoló SUV lehet az, amelynek „fedélzetén” debütál az villanymotorokkal kiegészített V8-as erőforrás.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]