Eddig azonban mindig kellett valakinek lennie a vezető ülésében, ha önvezető autó gurult ki a közutakra. Ám egy új szabályozás értelmében, amit ezen a héten fogadtak el, megnyílt az út az 4-es vagy 5-ös szintű önvezető autók felé, amikben mostantól sofőr jelenléte sem szükséges, az autó 100%-ban magára van utalva.
Miközben Kalifornia szinte vonzotta magához a technológiai cégeket ezzel a mentalitással, más államok is próbálkoztak a nyomába férkőzni. Arizona és Nevada állam is eléggé megengedő szabályozásokat léptetett életbe a saját területén.
De ezzel az új szabályozással ismét az élre tör Kalifornia, ám valamennyi kontrolnak így is lennie kell. Ez pedig abból áll, hogy egy távoli felügyeletet biztosító operátor (remote operator) azért „fél szemmel” mindig nézi az autó viselkedését.
„A remote operator egy olyan természetes személy, aki rendelkezik megfelelő szaktudással és képesítéssel egy ilyen feladat végrehajtásához. Ő maga nem ül az autóban, de képes kapcsolatot teremteni az utasokkal egy erre megalkotott kommunikációs csatornán. Továbbá a remote operator képes lesz távolról beavatkozni az autó viselkedésébe, ha ezt a baleseti kockázat csökkentése érdekében meg kell tennie.”
A vállatok így mostantól egyedül is útnak indíthatják önvezető autóikat, a technikusoknak nem kell az autóban ülniük. Van pár neves vállalt ez a területen, mint a Tesla, Waymo és a GM.
Amennyiben érdekel a szabályozás teljes angol nyelvű szövege, ezen a linken el tudod olvasni.