Az akkumulátorok piaca, főleg az elektromos autókhoz gyártottaké egy hatalmas üzleti lehetőség. A Forbes szerint a következő 20 évben 240 milliárd dolláros biznisz lesz.
A feltevés azon alapul, hogy az elektromos autók darabszáma 40%-al fog növekedni a következő évtizedekben, ami minimum 40 millió darabot fog jelenteni az éves 100 milliós termelésből. Ez az arány természetesen akár még magasabb is lehet majd. Ehhez persze elég sok feltételnek kell teljesülnie, többek között az árazásnak. Ha nagyjából 1-1.5 millió forintos lesz a különbség egy benzines és egy elektromos autó ára között, az átállás tömegesen várható.
Ami biztos, hogy ehhez a rengeteg autóhoz, bizony rengeteg akku is kelleni fog majd. 40 millió autó, átlagosan 60kWh akkucsomaggal számolva 2400GWh akkumulátor kapacítás szükséges. (több, mint amit 20 komplett Tesla Gigafactory tudna gyártani). A Forbes megírta, hogy a kínai kormány törekvései közt az is szerepel, hogy az ország az akkugyártás révén minél nagyobb szeletet ki tudjon hasítani magának ebből az üzleti lehetőségből. A cikkre hivatkozva a BYD 20GWh, a CATL 7.7GWh jelenlegi kapacitással rendelkezik.
A legtöbbünk számára ismerősen hangzanak a Panasonic, LG Chem, Tesla Gigafactory, Samsung SDI vagy BYD. De az tény, hogy csak Kínában több, mint 140 akkumulátorgyártó társaság van, már ma is 125GWh jelenlegi összkapacitással.