A cég szóvivője szerint a Tesla szeretné az Egyesült Államokban tartani a termelés nagy részét, de szükségük van kisebb helyi régiós gyárakra is. Mindezt azért, hogy ki tudják szolgálni a piacot időben. Ezért a Tesla már júniusban megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak egy sanghaji gyár építéséről.

A sanghaji kormány megállapodott a Tesla-val, hogy a város szabadkereskedelmi övezetébe felhúzhatja a gyárát. Így önálló gyár tulajdonos lesz a Tesla és nem egy helyi gyártóval épít közösen ahogyan ez a szabadkereskedelmi övezetében szokás. A megállapodás értelmében ez lenne az első ilyen teljesen külföldi autógyártó, de nem engedélyezték, hogy a Tesla elkerülje a 25%-os importtarifát.

Csin Guo-bin, a vállalat iparügyi és információtechnológiai minisztere szeptemberben arról beszélt, hogy az ország szép lassan kitiltja a forgalomból a fosszilis üzemanyagot használó járműveket, így csökkentve a szén-dioxid kibocsátást. Az összes kínai gyártónak egyre több elektromos autót kell gyártaniuk a következő években. A Tesla pedig jó eséllyel felpörgetheti a világszintű gyártását.

[ult_createlink title=”Ide kattintva csatlakozhatsz e-autós közösségünkhöz! ” btn_link=”url:http%3A%2F%2Fe-cars.hu%2Fforum%2F||target:%20_blank|” link_hover_style=”Style_1″ text_color=”#06c100″ heading_style=”font-weight:bold;” title_font_size=”desktop:20px;”]