A cég szóvivője szerint a Tesla szeretné az Egyesült Államokban tartani a termelés nagy részét, de szükségük van kisebb helyi régiós gyárakra is. Mindezt azért, hogy ki tudják szolgálni a piacot időben. Ezért a Tesla már júniusban megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak egy sanghaji gyár építéséről.
A sanghaji kormány megállapodott a Tesla-val, hogy a város szabadkereskedelmi övezetébe felhúzhatja a gyárát. Így önálló gyár tulajdonos lesz a Tesla és nem egy helyi gyártóval épít közösen ahogyan ez a szabadkereskedelmi övezetében szokás. A megállapodás értelmében ez lenne az első ilyen teljesen külföldi autógyártó, de nem engedélyezték, hogy a Tesla elkerülje a 25%-os importtarifát.
Csin Guo-bin, a vállalat iparügyi és információtechnológiai minisztere szeptemberben arról beszélt, hogy az ország szép lassan kitiltja a forgalomból a fosszilis üzemanyagot használó járműveket, így csökkentve a szén-dioxid kibocsátást. Az összes kínai gyártónak egyre több elektromos autót kell gyártaniuk a következő években. A Tesla pedig jó eséllyel felpörgetheti a világszintű gyártását.