Egy új felmérés szerint az utóbbi időben jelentősen visszaesett a fogyasztói érdeklődés a Tesla elektromos járművek vásárlása iránt. A Kelley Blue Book nemrég közzétette a legújabb Brand Watch felmérést, melyből látható, hogy mennyit esett vissza a Tesla.
„A vásárlók érdeklődése a Tesla iránt negyedévről, negyedévre zuhant. A hatodik helyre esett vissza az ötödik helyről a legtöbbet vásárolt luxusmárkák rangsorában a Tesla, ott ahol a luxusmárka vásárlók 12 százaléka fontolgatja a Tesla vásárlását. A Model 3 vásárlási hajlandósága 10 százalékkal csökkent a második negyedévhez képest. A Tesla Model Y és a Model S pedig két év után először csúszott le a tíz legkeresettebb luxusautó listájáról.”
Azonban a visszaesés ellenére a Tesla Model 3 továbbra is a harmadik legkeresettebb jármű.
A drágább Tesla Model Y iránt azonban némileg csökkent az érdeklődés az Egyesült Államokban. Mindez pedig azzal magyarázható, hogy az elektromos SUV várhatóan jogosult lesz az új szövetségi adójóváírásra januártól. Ezért a vásárlók kivárhatnak.
Vanessa Ton, a Cox Automotive vezető kutatási és piaci intelligencia menedzsere szerint, „a harmadik negyedévben a Tesla esetében is figyelemre méltó csökkenés következett be, amit számos tényező válthatott ki. A gyártók közötti verseny, az árak emelkedése és az új termékek hiánya egyaránt hozzájárulhatott a Tesla hanyatlásához az utóbbi időben. Azonban már láthattunk olyant, hogy a vásárlási kedv korábban is csökkent, majd újra fellendült. Mindenesetre érdekes lesz látni, hogy a Tesla most gyorsan, avagy lassan tér-e vissza a köztudatba.”
A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk azonban elárulta, hogy nem látja a Tesla modellek utáni keresletcsökkenést.