A Volkswagen legkésőbb 2033-tól csak tisztán elektromos személygépjárműveket szeretne építeni Európában.
A márka vezérigazgatója, Thomas Schäfer ezzel előrehozta azt a korábbi célt, mely szerint a Volkswagennek 2033 és 2035 között kell, hogy elhagyja a belsőégésű járművek gyártásának világát. Ráadásul 2026-ra megérkezhet a Volkswagen ID.3-ra épülő kompakt, tisztán elektromos SUV.
A korábbi 2033-2035-ös időszakot Klaus Zellmer, az akkori márkaértékesítési igazgató jelentette be 2021 júniusában. Schäfer akkoriban még a Skoda vezérigazgatói posztját töltötte be. Zellmer pedig jelenleg a Mlada Boleslav vezetője lett.
Fontos megjegyezni, hogy a 2033-as cél továbbra is csak Európában érvényes. Más régiókban, például Kínában vagy Észak-Amerikában a Volkswagen csak egy későbbi, egyelőre meg nem határozott időpontban szándékozik teljesen áttérni az elektromos hajtásra.
A nagy bejelentés mellett Schäfer átszervezné a termelést is. Eddig az egyedi modelleken volt a nagy hangsúly, mindez megváltozhat és a gyárak ezentúl a márkák közötti járműplatformok szerint gyártanának e-autókat. Egy példa: a zwickaui MEB üzemben a VW-csoport két kompakt modellje mellett (VW ID.3, Cupra Born), négy közepes méretű SUV-t is (VW ID.4/ID.5, Audi Q4 e-tron) gyárt. Schäfer a modellek üzemenkénti új csoportosításával szeretné egyszerűbbé és költséghatékonyabbá tenni a gyártást.
Schäfer szerint a VW tíz új elektromos modellt tervez 2026-ra, majd elárulta, hogy a VW „eláll régi szokásaitól” a termékkínálatát illetően, és a jövőben az alapmodellekre fog összpontosítani. „Láthatóan leegyszerűsítve a modellkínálatunkat és a felszereltségi csomagokat a következő tíz évben”. Ennek ellenére a VW terve az, hogy „a belépő szintű, legolcsóbb e-autótól a Volkswagen ID.Buzz-ig és az új zászlóshajóig bezáróan a Volkswagen minden szegmensben megfelelő ajánlatot fog kínálni.”