Az új elektromos autók iránti erős keresletre építve a Ford számos kezdeményezést jelentett be az akkumulátor-gyártási kapacitás és a nyersanyagok beszerzése terén.
Ezzel a Ford elérheti, hogy 2023 végére évi 600.000 elektromos járművet gyártson, illetve hogy ezt a mennyiséget 2026 végére több mint 2 millió darabra növelje.
A vállalat részletesen bemutatta globális járműportfólió-terveit, amelyek a Ford+ terv részeként támogatják ezeket a termelési célokat. A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja majd a 90%-ot, ami az eddig várt globális iparági növekedésnek több mint a kétszerese. „A Ford új elektromos járműveinek kínálata hatalmas keresletet generált, most pedig úgy állítjuk be az ipari hátteret, hogy biztosítsuk a termelés gyors felfuttatását,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója és a Ford Model e elnöke. „Model e csapatunk gyorsan, hatékonyan és kreatívan dolgozott, hogy rendelkezésre álljon az az akkumulátor-gyártási kapacitás és nyersanyagmennyiség, aminek révén vásárlóink millióinak kínálhatjuk a legmodernebb elektromos autókat.”
A Ford azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az EV-gyártásba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT ráta és a 8 százalékos EBIT ráta elérését.
Európában, a Ford kölni Niehl üzemében jelenleg is folynak az elektromos járművek 2023-ban induló gyártását előkészítő nagyszabású átalakítások. Az első elektromos hajtású személyautó 2023-ban gördül le a kölni szerelőszalagról, a második EV-modell gyártása pedig 2024 közepén kezdődik. Az új üzem éves termelési kapacitása várhatóan eléri majd a 200.000 darabot.
A Ford nemcsak számít azokra a megállapodásokra, amelyek biztosítják a 600.000 jármű legyártását, hanem ezek bővítését tervezi. A vállalat már jelenleg is rendelkezik annak az akkumulátor-gyártási kapacitásnak mintegy 70 százalékával, amelynek 2026 végéig világszerte több mint 2 millió elektromos autó legyártását kell megalapoznia.
A Ford és a világ legnagyobb akkumulátor-gyártója, a CATL egy külön szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy megvizsgálják az együttműködés lehetőségeit a kínai, európai és észak-amerikai Ford-piacok akkumulátor-beszállítása tekintetében.