A Renault megkezdte a Phoenix Mobilityvel való együttműködés keretében a haszongépjárművek elektromos meghajtásra való átalakítását.
Re-Factory néven fut a franciák programja, aminek központjában a hulladékgazdálkodás, az akkumulátor feldolgozás új megközelítése található. Ez körkörös gazdálkodást takar, ami új színt visz az autógyártásba és az autók újrahasznosításába. A program része még egy nagyon okos ötlet, amivel a chiphiány miatti új autó hiányt enyhítik.
Ennek a programnak a részeként a Renault egy meglehetősen érdekes projektbe kezdett a Phoenix Mobilityvel. A Phoenix Mobility szintén egy francia vállalat, ami arra szakosodott, hogy hagyományos haszongépjárműveket alakítson át tisztán elektromos meghajtásúra. A napokban pedig a két francia vállalat egy szándéknyilatkozatot írt alá, melyben vállalják, hogy partnerséget hoznak létre egy olyan nulla károsanyag-kibocsátású készlet kifejlesztésére és értékesítésére (kezdetben Franciaországban, ahol senki nem árul még ilyet), amely képes a furgonok és kisteherautók hagyományos hajtásláncát akkumulátoros meghajtásra cserélni.
Az átalakítási együttműködés kezdetben a Renault Mastert fogja érinteni és a Lausanne-i cégnek ez a modell lesz a készlet alapja, amely jövőre kerülhet forgalomba. Továbbá a célok között szerepel, hogy 2023 végére több mint ezer darab átalakítást hajtsanak végre a franciák.
Amíg a Renault a gyártásért felel a körforgásos gazdaságot kihasználó új módszerekre támaszkodva, addig a Phoenix Mobility az értékesítésért felelhet.
Az ötlet kiváló, a kérdés már csak az, hogy hányan szeretnék átalakítani a jelenlegi áruszállítóját.