Elindultunk a Connecting Europe Days nevű Európai Uniós rendezvényre Lyonba. Természetesen egy tisztán elektromos Mercedes-Benz EQS 450+ autóval.
Nem kis feladatra vállalkoztunk Gáborral, ugyanis Lyonig megyünk egy a Connecting Europe Days nevű Európai Uniós rendezvényre. A konferencia 28-án kezdődik, viszont a szervezők egy „EV Journey to Lyon” elő rendezvényt is rendeznek. Ennek lényege, hogy Lyonig elektromos autóval jussanak el a résztvevők. Mindez mostmár egyáltalán nem megterhelő feladat, hisz Európa útjain szinte akadály nélkül lehet elektromos autóval közlekedni.
Az utunkat természetesen élőben is követni lehet a lenti LocaToWeb nyomkövető segítségével. A cikkünket folyamatosan frissítjük!
Múlt héten kaptuk a meghívást a MOL Plugee vezetőségétől a rendezvényre, azonban az utunk csak e héten fixálódott. Elindulhattunk volna a nagy útnak a Tesláinkkal is, azonban egy CEF2 TENT-T rendezvényre nem lett volna „életszerű” a Supercharger hálózaton töltve eljutni Lyoning. Ahhoz, hogy ne az amerikai gyártó elektromos autójával induljunk útnak, a Pappas Auto Hyundai János úti szalon csapata járult hozzá egy teljesen új Mercedes-Benz EQS 450+ autóval.
„EV Journey to Lyon” szervezőinek a kérése volt, hogy az utazásunk során minden fontosabb etapot, töltést, határátlépést videós formában dokumentáljuk. Az utunk induló pontját is, ami Sümegre esett, hisz mind a ketten itt nőttünk fel.
Délután 82%-al indultam Székesfehérvárról, Gábort a Somlón felvettem, majd Sümegről indítottuk a nagyjából 1400 kilométeres túránkat. Sopronban egy néhány percre meg kellett állnunk ugyan egy pályamatricáért, de a határátlépés után a Mercedes EQS térképén szinte csak 150-300 kW-os töltőket láthattunk. Azonban az első megállónk a St. Valentin mellett levő Ionity töltőrengetegre esett. Összesen hat darab 350 kW-os töltőn lehet tölteni. Viszont a Tesla itt is megnyitotta a saját töltőhálózatát, így szinte 12 darab nagyteljesítményű töltő várja a tölteni kívánó elektromos autósokat.
EQS és az ingyenes Ionity töltés
Azt szinte mindenki tudja, hogy az Ionity kifejezetten drágán méri az áramot, ha nincs valami csomagunk. Azonban a Mercedes-Benzt EQS egy évig ingyen tölthető az Ionity hálózatán. Nincs is szükségünk másra, csak a szolgáltatásokban kell aktiválnunk a korlátlan Ionity, Plug & Charge és a Mercedes me Charge opciókat. Majd a töltőhöz érve, a csatlakozás után egyszerűen csak el kell indítani az oszlopon a töltést.
A délutáni utunk alkalmával az első osztrák töltőig 448 kilométert tettünk meg, Sümegtől pedig 326 kilométert. Mindezt a 333 lóerős, hátsókerék-hajtású, 2,6 tonnás és 0,20 Cd értékű EQS 17,7 kWh/100km fogyasztással beérte. Bámulatos!
Az Ionity töltőn sikerült egy kicsit elidőznünk, így 9-ről 100%-ra töltöttük az EQS-t, mindössze 52 perc alatt. Ezen idő alatt 107 kWh energia áramlott a bruttó 120 kWh-s akkumulátorba. A tippelő óra szerint átlagosan 631 kilométert tehetünk meg, azonban, ha klímát, masszázst és minden extrát lekapcsolunk akkor a 719 kilométerre növelhetjük a hatótávunkat.
Most pedig irány a következő töltő ami már a svájci határ közelében lesz. Nézzük addig élőben az utunkat és tippeljük meg, hogy milyen fogyasztással érjük el a következő célunkat.
9:50 – Svájc
Útközben megpihentünk egy órát egy németországi autóspihenőben, majd továbbálltunk a Hohenemsben található Ionity töltőállomásra ahova 7:43-kor érkeztünk meg 11%-al és 69 kilométer megtehető hatótávval. A teljes 923 kilométeres utunk alatt 18.9 kWh/100km lett az EQS fogyasztása.
Az itteni töltőállomáson találkoztunk az Ionity szakemberivel akik szintén a lyoni konferenciára tartanak. Gyors reggeli után, és egy rövidke eszmecsere után 95%-ra töltött akkuval és 561 kilométer megtehetővel léptük át a svájci határt.
Irány a Lully Ionity töltő.
13:58 – Franciaország
Átterveztük az utunkat, ugyanis az EQS 450+ 95%-ra töltött akkujával akár Lyont is elértük volna, de egyéb okok miatt előbb meg kellett állnunk. Továbbá Svájcban nem akarunk több időd eltölteni. Éppen elég volt a folyamatos útépítésekből, a tömegből és a 80-100 km/h-s tempóból. Értelemszerűen a svájci Lully Ionity töltőt is kihagytuk és a francia A40-esen található Aire de Ceignes Haut-Bugey Ionity töltőn töltöttük fel az EQS-t és persze magunkat is.
Az utolsó töltőállomásunkra 20%-kal értünk és az átlagfogyasztásunk az 1382 kilométer utunk alatt 18,5 kWh/100km-re sikerült. A 20-ról 90%-ra töltés mindössze 33 percet vett igénybe és 82 kWh energiát nyelt el az EQS. Folytatjuk az utunkat Lyonig.
Többet már nem kell megállnunk, hogy elérjük a célunkat. Hamarosan folytatjuk!
Sajnos kicsit megkésve, egy nap után tudtuk csak frissíteni a cikkünket, ugyanis mikor Lyonba értünk egyből egy stáb fogadott minket akik videót készítettek az utunkról és az érkezésünkről. Az információáramlás nem volt a legflottabb és éppen ezért lehet látni a fenti térképen, hogy Lyon külterületén össze vissza bóklásztunk. Szó szerint Ionity töltőtől Ionity töltőig mentünk és bevártuk az „EV Journey to Lyon” különböző országokból érkező résztvevőit.
A forgatás és a szállás elfoglalása, na meg persze a késői vacsora után már alig vártuk, hogy 25 óra ébrenlét után vízszintbe kerülhessünk.
Ma reggel pedig újra forgatások sorozata volt 9 órától 17:30-ig Lyon külterületén és a repülőtéren, ahol az Európai Unió közlekedési biztosával találkoztunk hogy gratulálhasson a csapatoknak a megtett útért.
Majd hivatalosan is megnyitottuk a Connecting Europe Days konferenciát, ahogy átgördültünk a célvonalon:
Holnap még egy kis konferencia és indulunk haza. A haza utunkat természetesen élőben követhetitek!