A Tesla arra kérte a Panasonicot, hogy gyorsítsa fel a 4680-as akkumulátorcellák fejlesztését, ami a következő generációs Tesla járművekbe kerülne.
A Tesla 2020-ban mutatta be a 4680-as akkumulátorcelláját ami nagyobb formátumban és teljesen új kémiai összetétellel láthat napvilágot. A 4680-as cellák prototípusgyártása már elkezdődött a Tesla kaliforniai pilot üzemében és a nemrégiben megnyitott Giga Texasban gyártott Model Y-ok gyomrába már ezek az új akkumulátorok kerültek.
Tavaly azonban a Panasonic új vezérigazgatója, Yuki Kumusi elmondta, hogy kész egy nagy befektetésre, ha a tesztgyártás sikeresnek bizonyul. 2021 október végén a japán gyártó bemutatta a saját, Teslával együtt fejlesztett 4680-as celláját, majd a Panasonic vállalata, hogy egy 700 millió dolláros beruházással Japánban építene egy gyárat. Továbbá Amerikában is épülne egy Panasonic gyár, azonban itt még keresik a 4680-as cellák gyártására az ideális helyszínt.
Hirokazu Umeda, a Panasonic pénzügyi igazgatója néhány napja elismerte, hogy a Tesla a 4680-as cella gyorsabb fejlesztését szorgalmazza: „A Tesla továbbra is erős keresletet lát a 2170-es akkumulátorok iránt, de a 4680-as cellák gyorsabb fejlesztésére is megkért minket.”
Jelenleg a Tesla a texasi és a berlini gyárában is telepít a 4680-as akkumulátorcellákhoz szükséges gyártói kapacitásokat. Egyelőre Elon Musk vállalata nem számít nagy akkumulátorhiányra. Viszont akkor fog megváltozni ez a helyzet, ha sorozatgyártásban fogják gyártani a Cybertruck modelleket. Egy átlagosnak mondható Cybertruck nagyjából kétszer annyi akkumulátort fog felemészteni, mint egy ma használt Tesla Model 3 vagy Model Y. Mindez pedig nagyban meg fogja növelni az akkumulátorcellák iránti keresletet a jövőben.