Az Aston Martin tervei szerint 2026-tól kizárólag csak elektromos vagy hibrid autókat fog értékesíteni.
Hasonlóan a Jaguar céljaihoz, a másik angol luxusautó márka, az Aston Martin is először a 2025-ös évet célozta be magának annak érdekében, hogy az elektromos meghajtásra való átállást megvalósítsa. Az eredeti tervek szerint innentől csak tisztán elektromos modellek fognak érkezni.
Tekintve, hogy csak 3,5 fél éve van a márkának mindezt megvalósítani és hogy nem igazán vannak hírek az ilyen típusok felől, erősen kétséges a vállalás teljesítése. Persze mindez szépen és jól hangzik sajtónyilatkozatokban, csak ha éppen nem jön össze a cél, akkor a presztízsveszteség jóval nagyobb lehet, mintha be sem jelentettek volna semmit.
Az Aston Martin mentségére szóljon, hogy hivatalos sajtóanyagban azóta sem írták le ezt a vállalásukat, csupán különböző vezetők nyilatkoztak a témában különböző médiumoknak. Ezúttal a Financial Times számolt be a márkával kapcsolatos legújabb hírekről. A cikkben továbbra is a belsőégésű motorokkal szerelt modellek kivezetéséről olvashatunk. Azonban ennek időpontja egy évvel későbbre mutat, mint az eredeti 2025-ös dátum. Tehát 2026-tól vezeti ki az Aston Martin ezt az erőforrást a kínálatából.
Mint mindig, ezúttal is egy vezető beszélt a médiának arról, hogy „2026-tól teljesen elektromosak leszünk”. Lawrence Stroll mondta el a Financial Times-nak adott riportjában. Ám a körítésen túl ezúttal sem mondott el semmilyen konkrétumot a vezető arról, hogy a márka miként fogja levezényelni az átállást. Annyit tudni eddig, hogy mindezek a kijelentések arra irányulnak, miszerint nem lesz tisztán belsőégésű motor az Aston kínálatában, így a hibrid meghajtás is erősen szerepet kap majd az átállás folyamatában. Ám a hibridizáció mértéke sem ismert, viszont így akár még egy egyszerű 48 V-os mild hibridre is mondhatja az Aston, hogy elektromos autójuk van.
További különbség a Rolls-Royce és a Bentley márkákhoz képest, hogy az Aston Martin nem beszélt arról, mikor fogja teljesen kivezetni a belsőégésű motorokat a kínálatából. Utóbbi két márka 2030-at jelölte ki erre.
„Nem mondhatom azt önöknek még, hogy az Aston Martin vevőinek 100 százaléka akarna elektromos autókat. Az emberek még mindig akarják hallani a szagokat, hallani a zajokat. Fokozatosan állunk át az elektromos meghajtásra, de továbbra is elérhetővé tesszük mindkét hajtásláncot. Ha valaki akar 2028-ban egy belsőégésű Aston Martint, meg fogja kapni.” – Lawrence Stroll