Az elektromos meghajtás terjedése napjainkban fokozatosan erősödik és 2022-ben újabb robbanást figyelhetünk meg ezen a területen. Bár a technológia terjedésének mértéke bőven a bámulatos szinten van. Amennyiben jobb áron lennének ezek az autók, tényleg nem tudnának belőlük eleget gyártani.
Sok beszélgetés végén kiderül, hogy érdekli az embereket az elektromos autózás. Vállalva az azokkal járó esetleges szokásváltásokat, ám mindig egy valami akasztja meg a gondolatmenetet, egy elektromos autó vételára. Való igaz. Egy élhető elektromos személyautó egyelőre bőven a tízmilliós vételár felett indul. Még egy akkora autó esetében is, mint éppen a Fiat 500e. Ennek ellenére, ha valaki ki tud egyezni a méreteivel, az egyik legjobb árat kaphatja az új e-autó kategóriában.
A Fiat is egyre inkább rá fog fordulni az elektromos meghajtású modellekre idővel. Így adódik a kérdés, hogy a Fiat 500e után mi lesz a márka következő nagy dobása. Az olasz márka jelenlegi vezérigazgatója, Oliver Francois egy riportban beszélt az angol Autoexpress munkatársával a Fiat terveiről és ebben azt taglalta, hogy a Fiat fő stratégiája az ár lesz. Vagyis, lehetőségeik szerint az elektromos autók alsó sávjára fognak összpontosítani, ezzel minél több ember számára megvásárolható termékeket prezentálva. Ahogyan Francois nevezte a Fiat képességeit ezen a téren: alvó óriás.
Ennek a gondolatnak a mentén haladva érdemes találgatni, hogy mi lesz az 500e után a következő modell. Nagy valószínűséggel a Fiat Panda készül már az öltözőben, pontosabban annak elektromos változata. Ami talán a már Fiat magyar oldalán is megnézhető Centoventi alapjaira építhetnek meg. Mondom ezt annak fényében, hogy az egyik képen, ami a műszerfalat mutatja, ott egy pandamaci.
Az autó még a 2019-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, ahol szintén ott figyelt a kis panda a műszerfalon! A szó jelentése 120 – több mindent is jelent a gyártó értelmezésében. Egyrészt tiszteleg a 120. évforduló előtt, másrészt az autó nagy előnye az lesz, hogy akár 120 féle kivitelben is összeválogathatja azt a leendő vásárló. A fenti képen is látható lyukacsos felületre megvásárolható kiegészítők helyezhetőek el tetszőlegesen, továbbá az autó egész belső menürendszere úgy lenne kialakítva, hogy annak “szíve” a tulajdonos okostelefonja lesz.
Mindenesetre érdekes látni, hogy a tanulmányból mennyi fog majd átkerülni a sorozatgyártott verzióba. Azt anno egy “üres vászonként” jellemezték, kívül-belül teljesen személyre szabhatóként. Az utasteret is teljesen személyre lehet majd szabni. A műszerfalra több kijelzőt is kérhetünk, de szinte bármit ráakaszthatunk majd a beltérre is. A Centoventi hajtásláncában még az akkumulátort is teljesen személyre szabhatjuk, így akár a 480 kilométeres hatótávot is elérhetjük majd egyetlen feltöltéssel.