Új, prémium elektromos autómárkát indít a BYD

0

Egy autómárka megítélésének mindig jót tesz, ha kínálatában megtalálhatók a magasabb minőséget képviselő autók. Legyen szó külsőségekről, vagy az utastérben és a motorháztető alatt található tartalomról. A téma nagy ismerői közt van például a Volkswagen Csoport (Audi, vagy Bugatti révén). Japán autómárkáknak is vannak ismereteik itt, elég csak a Toyota-Lexus párosra gondolnunk.

A BYD Kína egyik legnagyobb és legrégebbi autógyártója, ráadásul mostanában az elektromos autók témakörében is sikeresen tudnak megjelenni. Erre a legjobb példa az eddig több, mint 1 millió legyártott elektromos autó, a saját e-autós autós padlólemez (e-platform 3.0) és a saját fejlesztésű Blade akkucellájuk. Melyre pletykák szerint más autógyártók is szemet vetettek.

Szóval eredmények bőven vannak a BYD háta mögött, amire mind-mind büszke lehet a gyártó. Talán ezért is gondolhatták úgy, hogy ideje egy szintet feljebb lépniük a márkával kapcsolatban. Legalábbis, ha hihetünk a kínai médiaértesülésnek (clc.cn), ami a napokban jelent meg.

Az angol nyelvű cikk arról beszél, hogy a BYD egy prémium-kategóriás termékcsaládot kíván bevezetni 2023-tól. Még idén júniusban a BYD képviselői beszéltek szintén a kínai médiának arról, hogy tervezik egy igen magas árú (a BYD árképzéséhez képest legalábbis) autó bemutatását. Valamikor még az idei év végén. Az ár nagyjából 150 000 dollárról szól, ami nem kevés pénz. Ezért, ha valóban ennyibe fog kerülni ez a rejtélyes új modell, akkor várhatóan már az új márka égisze alatt debütálna.

Egy másik pletyka arról is beszél, hogy ehhez a luxusmárkához egy viszonteladói hálózatot is ki kíván építeni a BYD. Munkálatait jövőre, vagyis 2022-ben megkezdené a BYD.

Visszatérve a BYD eredményeire, a legfrissebb eladási statisztikák a 600 000 darab eladott BYD e-autóról beszélnek, mint célkitűzés 2021 végére. Ez elég merész elképzelés, hiszen az elmúlt 7 hónapban nagyjából 200 000 darabot sikerült összehozni. Ezért igencsak fel kéne tornászni a havi számokat az év hátralévő részében. A 400-450 ezer eladott darab inkább tűnik reális célnak az idei évre. A jövő évre pedig már most meghatározták a 1,5 milliós darabszámot, szóval a BYD igencsak nagyravágyó lehet, vagy tudnak valamit, amit mi még nem?

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!