2027-től csak tisztán elektromos modellekkel készül az Alfa Romeo

0

Autógyártók és autómárkák egymás után jelentik be, hogy tisztán elektromos autókat fognak a jövőben gyártani és árulni. A bátrabbak pedig azt is elkezdték hangoztatni, hogy egy adott határidő után pedig csak ilyenek fognak kigurulni a gyárból. Ez komoly vállalás, ami több buktatót is magában rejt. Az egyik, hogy „ah mégsem sikerült meglépni a teljes váltást”, akkor annak nagyon rossz a hírértéke. Másrészt a csak tisztán autókból álló portfólió alapja legalább egy elektromos autókhoz való saját padlólemez, gyártáskapacitás és sok-sok akkumulátor kell. Véleményem szerint például a Jaguar kicsit elhamarkodottan lőtte be a 2025-ös céldátumot, tekintve, hogy nagyjából egyiknek sincsenek bővében.

Az Alfa Romeo szerencséje az, hogy ott áll mögötte a Stellantis, így a számukra most kijelölt 2027 ennek tudatában vastagon teljesíthető. Legalábbis, ha azt nézzük, hogy milyen eszköztárral képest megtámogatni az olasz márkát a Stellantis, nem lehet kétségünk afelől, hogy a mostani bejelentés tartható lesz. Bár bejelentésnek erős lenne nevezni egy kiszivárgott Stellantis prezentációs diát, amin az Alfa Romeóra (is) vetíti a terveket.

A dia szerint az Alfa Romeo az EU-ban, az USA-ban, Kanadában és Kínában lenne jelen. Autós felhozatal tekintetében jelenleg csak belsőégésű motorral szerelt autók vannak a kínálatban. Elektromos vonalon csak az érkezőben lévő Tonale-t mutathatja fel a márka, de az is csak egy plug-in hibrid. Ez várhatóan 2022-ben mutatkozhat be megvásárolható autóként és tudás szempontjából, ami biztosan tudható, hogy a Tonale dupla elektromos motorral szerelt elektromos autó lesz.

A helyzet tehát jelenleg igen gyászos az Alfa Romeo szempontjából, ám ott a Stellantis és ez az ő hatalmas szerencséjük, ugyanis a Csoport 2025-re több, mint 30 milliárd euró elköltését tervezi. Eezzel fejlesztené az alá tartozó márkák elektromos meghajtású portfólióját. A célokról Carlos Tavares beszélt a „Stellantis EV Day” nevű rendezvényen.

Ebből a rengeteg pénzből és az egységesített megoldásokból (pl. az STLA Small , STLA Medium és STLA Large padlólemezek, vagy az akkucella) bizonyára jut az Alfának is. Így a tervezőknek csupán az lesz a dolguk, mint eddig is: kívánatos, olaszos autókat tervezni elektromos alapokra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!