A Rivian az egyik legígéretesebb elektromos autós startup cég volt pár éve az Egyesült Államokban. Akkoriban alaposan felforgatták maguk körül az állóvizet azzal, hogy elsőként mutatták be egy tisztán elektromos pickup modellt, erre pedig már olyan nevek is megmozdultak, mint a Ford vagy éppen a GMC. Bár többször is csúszást jelentettek be az eredeti tervekhez képest, a piac töretlenül bízik a Rivian ígéreteiben, melyek június kiszállításokról szóltak még pár hónapja, de aztán most éppen júliusnál tartunk.
A Rivian pickupból a legolcsóbb R1T kivitel az Explorer, 67 500 dolláros áron, de csak 2022-ben. A Launch Edition 75 000 dollártól indul. Azonban lassan hónap közepe van és még semmi hír a kiszállítások indulásáról, ehelyett egy érdekes információ kerül ki a világhálóra.
A leendő tulajdonosokat (is) tömörítő Rivian Owners Forum szerint a Rivian Customer Engagement Center egy olyan levelet küldött ki bizonyos embereknek, miszerint megkezdik európai terjeszkedésüket, valamikor 2022 elején.
Az európai terjeszkedés előkészítése több, mint furcsa annak fényében, hogy még el sem kezdték az első saját gyártású járműveik kiszállítását Amerikában. Rendszeres olvasóink biztosan emlékeznek, hogy a Rivian és Európa (köztük Magyarország) viszonya megerősödhet hamarosan, köszönhetően egy tervezett üzem megépítésének.
A Bloomberg szerint a Rivian először elektromos futárautókat gyártana, majd később személyautókat. Eddig 3 potenciális ország merült fel: Németország, az Egyesült Királyság és Magyarország. A februári értesülés tehát gyakorlatilag megerősítésre került a mostani Rivian levéllel, bár részletek nagyon ebből sem derülnek ki. Mindenesetre egy magyar Rivian kirendeltség igen jó hírét vinné hazánknak világszerte, akárcsak a mostanában ide települt akkucellagyártó üzemek, mint amilyen az SK Innovation is.
Magyarország történetének legnagyobb zöldmezős beruházását valósítja meg az SK Innovation a Fejér megyei Iváncsán, a dél-koreai vállalat 681 milliárd forintos fejlesztéssel új akkumulátorgyárat épít, ezzel 2500 embernek ad majd közvetlenül munkát – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten. A beruházás értéke 2,3 milliárd dollár, soha ekkora zöldmezős, első ütemű beruházás a modern magyar gazdaságtörténetben még nem történt.
A járműipar jelentős megújuláson megy át, az elektromobilitásé, az elektromos autóké a jövő. Aki az elektromos autóipari beruházásokat megnyeri, az a jövőt nyeri meg