Azt hiszen sokan egyetértenek velem abban, hogy Biden győzelmével az elnökválasztáson egy új éra kezdődött el az Egyesült Államok klímapolitikájában (is). Egyelőre csak tervek és információk szállingóznak az Egyesült Államok új elnökének intézkedéseiről és terveiről, de egy valamit már most biztosan kijelenthetünk: az elektromos autók páratlanul nagy támogatást fognak élvezni Joe Biden tervei között. Mondhatjuk ezt azért is, mert január elején már bejelentésre került az a program, aminek értelmében az Egyesült Államok teljes szövetségi autóflottáját elektromos autókra cserélik le, közel 645 ezer autó formájában.
Az elhíresült bejelentés óta csupán 3 hónap telt el és most egy újabb bejelentéssel készült az elnök apparátusa: 174 milliárd dollár (közel 52 ezer milliárd Ft) értékben támogatják javarészt az amerikai autómárkákat abban, hogy könnyebben átállhassanak az elektromos autók gyártására, lehetőség szerint minél előbb!
A támogatás elsősorban munkahelyteremtési célzattal jön létre, amire a kovid-helyzet miatt nagy szükség lenne, tekintve, hogy sok ember vesztette el az elmúlt időszakban a munkáját és talán az autóiparban megtalálná a számítását.
Ha összehasonlítanánk az Egyesült Államokban értékesített elektromos autók számát a kínai vonatkozó adatokkal, akkor az jönne ki, hogy Amerikában csupán harmad annyi e-autót adnak el, mint Kínában, ezzel pedig igen elégedetlen Joe Biden. Az eladások felpörgetése érdekében pedig maguknak az amerikai autómárkáknak is több ilyen autót kell gyártaniuk, a támogatás jó része erre menne el! A 174 milliárdos pályázati forrásból többek között nyersanyagbeszerzésre, beszállítói szerződések finanszírozására, vagy éppen autógyárak átszerszámozására lehet pénzt igényelni.
De ebből az összegből kerül majd elkülönítésre a vásárlást élénkítő állami támogatások kerete is. Ezzel biztosítva azt, hogy egy elektromos autó megvásárlása nem legyen nagy teher egy átlagos amerikai családnak sem. De ebből a pénzből már be van tervezve 500 000 töltőpont létesítése is országszerte, melyek 2030-ig folyamatosan épülnek majd meg.
Az Amerika-szerte megtalálható sárga iskolabuszok legalább 20 százaléka szintén lecserélésre kerül elektromos meghajtásúra. Végezetül pedig a már fentebb említett szövetségi autóflotta cseréjére is jut bőven ebből a keretösszegből!