Megérkezett az 500 kilométer hatótávú Hyundai IONIQ 5

0

Bevallom őszintén, személy szerint nagyon vártam már, hogy a Hyundai új IONIQ termékcsaládjának első tagja, az IONIQ 5 végre felfedje magát teljes valójában! Ma reggel 8 órakor pedig a Hyundai hivatalos Youtube csatornáján megvolt a premier, ami alatt elégedetten szürcsöltem a kávémat!

Hogy ez most egy CUV, vagy egy hatchback? Ez jó kérdés, hiszen maga a Hyundai is utóbbiként hivatkozik az autóra, ám számos autós médium szerint ez egy CUV, vagyis Compact Utility Vehicle. A méreteit tekintve minden leendő vásárló elégedetten csettinthet, hiszen az autó teljes hossza 4,64 méter, amivel a Volkswagen ID.4 vonatkozó paraméterét is túlszárnyalja és majdnem annyi, mint a Tesla Model 3. De ennél még komolyabb adat, hogy az autó tengelytávja 3 méter, ami bámulatosan tágas utasteret eredményez, csak egy példa: a Tesla Model S esetében ez az adat 2,96 méter.

Annak érdekében, hogy az autó ne tűnjön túl nyúlánknak, az autón 20 colos felnik vannak és a magasságot is 1,61 méterben határozták meg a dizájnerek! Az IONIQ 5 1,89 méter széles és 531 literes a csomagtere! Tekintve, hogy az autó az alapoktól elektromos lesz, végre a frunk (motortérben található rakodótér) szerelmesei is örülhetnek, hiszen az is lesz az autó orrában, 57 literes űrmértékkel.

Ahogyan azt már többször hangsúlyoztuk, az IONIQ 5 lesz az első autó a márka E-GMP padlólemezén, amit dedikáltan csak a tisztán elektromos modellek kaphatnak meg. Két akkumulátor verzióban is választható lesz az autó: 58 és 72,6 kWh. Utóbbival és az összkerékhajtás jelenlétével 480 km WLTP-szerint mért hatótávot tehetünk majd meg, ha csak a hátsó kerekek lesznek hajtottak, ez nyilván kicsivel kedvezőbben alakul.

Az 58 kWh-s akkupakkhoz a hátsókerék meghajtás esetén egy 125 kW-os elektromos motor rendelődik hozzá, míg az összkerekes verzióban ezt megfejelhetjük egy második motorral is, ami 53 kW-ot ad a rendszer teljesítményéhez. Ebben az esetben az elsődleges motor teljesítménye viszont 5 kW-al kisebb lesz. A rendszer összteljesítménye így: 173 kW (232 LE).

A 72,6 kWh-s kivitel választásakor a hátsó motor egymaga 160 kW teljesítménnyel üzemelhet, míg összkerék esetében ehhez hozzájön egy 70 kW-os első motor is, ám ezen opció esetében itt is bejön a képbe az 5 kW teljesítményvesztés a hátsó motorban. A nagyobb akku esetében tehát a rendszer maximálisan 225 kW (302 LE) teljesítményű lehet.

A leggyorsabb kivitelű IONIQ 5 5,2 másodperc alatt is megfutja a 0-100 km/h gyorsulást, 185 km/h végsebességig. A Hyundai többször kihangsúlyozta, hogy az autóval vontatni is tudunk majd, 1600 kg maximális tömegig bezárólag!

Az Autó 800V-os rendszerfeszültségének köszönhetően csatlakozhat olyan felső kategóriás e-autók mellé, mint például a Porsche Taycan! De természetesen az IONIQ 5 elboldogul majd az elterjedtebb 400V-os rendszerekkel is. Az autó utastere sem lesz hétköznapi, már csak az úgynevezett „univerzális sziget” miatt sem. Ez egy csúsztatható középkonzol lesz az ülések között. A sofőr előtt egy 12 colos digitális műszerfal lesz, kiegészítve egy másik 12 colos Infotaintment kijelzővel és HUD-al.

Az IONIQ 5 másik nagy újdonsága lesz a V2L funkció, vagyis az autóban lesz egy 230V-os „konnektor”, amit akár egy 3,6 kW-os fogyasztóval is megterhelhetünk!

Önvezető funkciókban is gazdag lesz a típus, ez leginkább a HDA 2 (Highway Driving Assist 2) jelenlétében mutatkozik majd meg, vagyis számíthatunk a kettes szintű önvezetésre is!

A rendelések beindulásáról és az árakról egyelőre nem esett szó, de vélhetően hamarosan ezeket is pótolja a Hyundai!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!