Az elektromos mobilitás népszerűsége folyamatosan növekszik és egyre több autó kerül átadásra, köszönhetően a folyamatos fejlődésnek és a töltőhálózat bővülésének. Egyre többen hallanak a technikáról és bár olcsóbb nem lett a 10-12 milliós árszintnél egy ilyen autó, de drágább sem. Elég csak megnéznünk, hogy 2-3 évvel ezelőtt mit kaptunk ezért a pénzért (kisautós méretet leginkább és 24 kWh környéki kapacitást) és mit kapunk manapság. Ennyi pénzért már élhetőbb méretet és nagyjából 40-50 kWh kapacitás vihetünk haza. Ha pedig használt elektromos autóban gondolkodunk és még egy kicsit tudunk hozzá tenni, akár Teslát is vehetünk.
A modern elektromos autózás alapjait Elon Musk és a Tesla taposta ki, ezt kár vitatnia bárkinek is, de sajnos egy Tesla nem olcsó mulatság még használtan sem, de ha újat szeretnénk, akkor minimum a 16-18 milliós ársávban kell gondolkodnunk egy Model 3-mat betolva a konfigurátorba.
Ezen kíván változtatni a Tesla és Elon Musk, így többször is szóba került egy új bűvös határ az árat illetően. Először tavaly nyáron került szóba egy Model 3-nál kisebb Tesla ötlete, természetesen a Twitteren
Berlin Model Y is the one to watch. That is a revolution in automotive body engineering (finally).
— Elon Musk (@elonmusk) July 10, 2020
Aztán idén, a szeptemberi Battery Day alkalmával ismét előkerült a téma, egy nagy bejelentés során derült ki, hogy a Tesla 3 éven belül (tehát 2023-ra) előáll egy 25 000 dolláros városi, autonóm elektromos autóval. További infókat sajnos nem árultak el Muskék, de egy régebbi Tweetjéből kiderül, hogy nagyjából 321 kilométeres hatótávra lesz képes a városi Tesla egyetlen töltéssel.
A tervezés és a gyártás helyszíne vélhetően a sanghaji üzemben lesz, hiszen már tavaly augusztusban kikerült az internetre számos betöltendő pozíció, melyeket az ázsiai üzemben kellene betölteni.
Ezt most csak tovább erősíti a kínai Weibo oldalán megjelent cikk, aminek fordítása így néz ki:
„A Tesla Gigafactory interneten bemutatót építési projektdokumentumai szerint a Tesla egy új, belpiacra szánt modellel készül, aminek gyártása a Sanghaji Gigafactory terültén lesz. A típus pozicionálása és az ár alacsonyabb lesz, mint a Model 3 esetében. Az újdonság ára 160 200 000 RMB között várható, míg a gyártás már 2022-ben megkezdődhet.”
Ha a fenti jüant átváltjuk dollárra, nagyjából 25 000 dolláros árat kapunk, így joggal merül fel a feltételezés, hogy talán az új, kisebb Tesla modell fog itt készülni, ráadásul már 2022-ben?