Kezünkben a harmadik negyedéves eredményekkel láthatjuk, hogy mely autógyártó értékesítette a legtöbb plug-in hibrid és tisztán elektromos autót világszerte, 2020 első kilenc hónapjában.
Összességében még mindig a Tesla uralja a szegmenst a maga 18 százalékos piaci részesedésével. Azonban a jövőben veszélybe kerülhet ez az elsőség mivel más gyártók sosem látott mértékben aktivizálódtak az elmúlt időszakban.
Ha együtt vizsgáljuk a plug-in hibrid és a teljesen elektromos járművek eladásait az első 9 hónapban:
- Tesla 316,820 db – 18 százalékos piaci részesedés.
- Volkswagen csoport 231,415 db – 13 százalékos piaci részesedés.
- Renault-Nissan-Mitsubishi 139,987 db – 8 százalékos piaci részesedés.
- Hyundai csoport (Hyundai, Kia) 123,519 db – 7 százalékos piaci részesedés.
- BMW csoport 120,620 – 7 százalékos piaci részesedés.
Az első 5 helyezett így összesen 932,361 darab járművet adott el, ami az eladások 52,3 százalékát jelenti. A többi gyártó további 851,932 db autót értékesített, így összesen 1,784,293 darab hálózatról tölthető autó kelt el 2020 első 9 hónapjában.
Ha nem vesszük figyelembe a plug-in hibrid járműveket a Tesla részesedése 26 százalékra nő. Melyet mások meg sem közelítenek.
A következő 5 gyártó listáján az 3 három helyezett sorrendjében nincs változás az előző felsoroláshoz képest.
Az első három negyedév tisztán elektromos autók eladásait vizsgálva:
- Tesla 316,820 db – 26 százalékos piaci részesedés.
- Volkswagen csoport 120,793 db – 10 százalékos piaci részesedés.
- Renault-Nissan-Mitsubishi 109,095 – 9 százalékos piaci részesedés.
- SAIC 97,086 db – 8 százalékos piaci részesedés
- Hyundai csoport (Hyundai, Kia) 85,829 db – 7 százalékos piaci részesedés
Ezen gyártók összesen 729,623 darab autót adtak el, ami a teljes e-autós eladások 60,4 százalékát teszi ki. A többi gyártó összesen 478,744 darabot értékesített, ami így összesen 1,208,367 darab eladott tisztán elektromos járművet jelent.
Érdekes lesz látni, hogy például a Volkswagen ID.3 hogy fogja átrendezni a jelenleg fennálló erőviszonyokat. Azonban az is elképzelhető, hogy a Tesla a Model Y európai és ázsiai bevezetésével tovább fogja növelni a vállalat részesedését és az erőviszonyok maradnak.