A Volkswagen ID.3 a márka jövőbemutató tisztán elektromos modellje, mely két kategóriában lett a legjobb az „Automotive Brand Contest” független, nemzetközi versenyen.
Az „Automotive Brand Contest” versenyt 2011-ben hozták létre. Azóta a német parlament, a Bundestag által 1953-ban létrehozott Német Formatervezési Tanács (Rat für Formgebung) részesíti elismerésben a kiemelkedő termék- és kommunikációs formatervezést.
Az ID.3 a „Best of the Best” címet nyerte le az „Exterior Volume Brand” és az „Interior Volume Brand” kategóriában. A zsűri szerint, a Volkswagen ID.3 „kifejező erejű, ívelt vonalakkal, koherens belsővel illetve külsővel rendelkezik. Az ID.3 kortárs értelmezése a márkára jellemző formatervezési nyelvnek. Ez a régóta várt új modell rendelkezik azzal a bátorsággal, ami egy új mozgalom beindításához szükséges.”
A Volkswagen formatervezési vezetője, elmondta „Számunkra az ID.3 a mobilitás új korszakának kezdetét jelenti. Egyben egy digitális korszak előfutára is, melyben a legkorszerűbb módszerekkel próbáljuk meg virtuálisan megalkotni a legjobb felhasználói élményt. A nyert díj, és a zsűri elismerése azt mutatja, hogy jó úton haladunk.”