Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára a tegnapi tájékoztatóján ismertette az új támogatási program részleteit. Továbbá elmondta, hogy húzóágazat a magyar járműipar a gazdaságban. Nem titkolt céljuk, hogy a gazdaság újraindítása környezettudatos és zöld módon valósuljon meg a lehetőségekhez képest.
A támogatási program főbb részletei:
- Szélesebb kör számára biztosít elérhetőséget az új pályázat.
- Jelentősen növekszik a támogatás mértéke bizonyos kategóriákban.
- Tisztán elektromos motorok és robogók vásárlását is támogatja a kormány.
- A taxi használatú járművek magasabb támogatást kapnak mint korábban.
- Gyorsítanak az elbírálás és kifizetés időszakán.
- A vissza nem térítendő támogatás a 11 millió forintos beszerzési ár alatt: elérheti a 2,5 millió forintot. Az eddigi 1,5 helyett
- 11-15 millió forintos áru autók esetén pedig 0,5 millió forint.
- 15 millió forint felett nincs egyáltalán támogatás!
- Elektromos robogó: csak nem természetes személyek számára érhető el. 100 ezer és 1 millió forint között a támogatás mértéke elérheti az 55%-ot.
- A személyszállítás céljából beszerezni kívánt tisztán elektromos gépjárművek esetében a beszerzési ársáv 1 és 15 millió forint lehet és itt a támogatási arány akár 55% is lehet.
- 2022 június 1-ig fut a pályázat vagy az összeg kimerüléséig.
- A pályázati keret 5 milliárd forint. A taxi alprogram 2 milliárd forintot tehet ki legfeljebb.
- Továbbra sem jár állami támogatás a plug-in hibrid és a használt elektromos autókra!
- A pályázat 2020. június 15. reggel 8 órakor nyílik meg
A fenti videóban Magyarósi Csaba összefoglalta az „elektromos autó árak és állami támogatás” menüpontunk segítségével, hogy mely modellek kaphatnak 2,5 millió forintos állami támogatást.
A fenti linkre kattintva megtalálható az összes ma Magyarországon eddig elérhető és megvásárolható tisztán elektromos modell ára és fontosabb paramétere. Látható, hogy hét darab e-autóra biztosan igényelhető a 2,5 millió forintos állami támogatás. Sajnos ebből, a két legolcsóbb és legpraktikusabb városi elektromos jelenleg nem kapható. Három modellnél pedig az alap verzióval kell beérnünk, ha mindenképp a nagyobb támogatást szeretnénk elnyerni.
Ahogy Csaba is említi, a legtöbb, nagyobb modellnél pedig nagy jelentősége lesz annak, hogy az importőr vagy a kereskedő milyen árengedményt vagy akciót talál ki, hogy becsússzon a modelljük a 11 milliós határ alá.
Ezek a modellek:
- Honda e
- Opel Corsa-e
- Hyundai Kona Electric 39 kWh
- Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
- Renault ZOE Z.E. R135
- Peugeot e-208
- Nissan Leaf 40 kWh
- Volkswagen e-Golf
- Kia e-Niro 42 kWh