2017-ben a Tesla megszerezte a Grohmann Engineering nevű, közepes méretű vállalatot mely több autógyártóval is együtt dolgozott az automatizálási gyár-felszerelések fejlesztésén. Pár hónappal azután, hogy a Tesla megszerezte a német cégét elkezdte dobni a meglévő ügyfeleket, hogy minden eszközzel a Model 3 gyártósoraira tudjon koncentrálni.
Nemrég a német média arról írt, hogy a Mercedes-Benz csökkenti az EQC gyártását akkumulátor hiány miatt. Azonban a Daimler tagadta a dolgot és azt állították, hogy 50 000 darabot gyártanának az elektromos SUV-ből.
A jelentések szerint az LG Chem akkumulátorcelláival kapcsolatban merültek fel ellátási problémák. Azonban Michael Brecht, a Daimler munkaügyi tanács vezetője azt állítja, hogy az akkumulátorok gyártásánál is gondok akadtak. Szerinte gyártási nehézségek léptek fel, mivel a Tesla megvette a Grohmann Engineering-et, azt a céget, amely a Daimler akkumulátorfejlesztésén segédkezett.
A Grohmann volt az a cég, amely segített kiépíteni a Mercedesnek az automatizált akkumulátor gyártáshoz szükséges gyár-infrastruktúrát. Brecht szerint azáltal, hogy a Tesla megvette ezt a céget keresztülhúzta a számításaikat. Alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez és ezért akadnak problémák a gyártásnál.
Az, hogy a Tesla megvette a Grohmann-t és felhasználta a saját automatizálási terveihez egy nagyszerű üzleti lépés volt a gyár számára. Ez tette lehetővé, hogy a gyár elindíthassa a Model 3 gyártását, ami mondhatni megmentette a cégét és lehetővé tette a gyártás kibővítését Kínában a Gigafactory 3-mal és majd Németországban a Gigafactory 4-gyel.
Cathie Wood szerint az, hogy a Tesla megvette a Grohmann-t hasonlón jó lépés volt, mint az Amazontól az, hogy megvette a Kiva Robotics-ot. A Kiva volt az, amivel sikerült automatizálni az Amazon fő tevékenységét, a logisztikát, a Grohmann is hasonló hatással volt a Teslára csak annak a gyártás a fő tevékenysége.
#Tesla’s purchase of Grohmann Engineering reminds me of #Amazon’s purchase of Kiva Robotics. $AMZN pulled the rug out from retailers who didn’t understand that online was going to put many of them out of business. $TSLA may have done the same in the #auto world. https://t.co/ylAZ1dLcAQ
— Cathie Wood (@CathieDWood) January 23, 2020
A Grohmann most biztosan gőzerővel azon dolgozik, hogy a Tesla gyártási folyamatait fejlesszék, de az is elképzelhető lehet a jövőben, hogy más gyártókkal is közreműködnek, hogy még több akkumulátort tudjanak gyártani.