Visszatér a Passat GTE

0

2018 nyarán jött a szomorú hír, hogy a Volkswagen felfüggeszti méltán népszerű plug-in hibrid autóinak forgalmazását, mert azok az új WLTP szabvány szerint már nem passzoltak bele az 50 gramm alatti károsanyag-kibocsátás mértékébe. A GTE típusok értékesítésének megszűnéséről mi is írtunk egy cikket, érdemes elolvasni! Ezen szigorítás miatt kivonásra került a Golf és Passat modellek GTE verziója, tehát a plug-in hibridek. A beszüntetett Passat GTE-hez nekünk is volt szerencsénk tavaly nyáron, két részes cikkünk első és második része is elérhető az oldalunkon!

De úgy tűnik, a Volkswagen szerencsére nem hagyja veszendőbe menni az eddigi tapasztalatokat és egy javított Passat GTE térhet vissza a vásárlókhoz, ami ráadásul már most teljesíti a 2021 január 1-től érvényes EURO 6d kibocsájtási normát!

E-autós szempontból a legfontosabb újítás, hogy a régi GTE 9,9 kWh-s akkucsomagját 30%-al megnövelték, így már 13 kWh kapacitás várja, hogy az autót mozgassa. Ez WLTP szerint is hozza az 55 km hatótávot tisztán elektromos módban, míg az előző (NEDC) számítási metódus szerint ez 70 km lenne. A cellák 8 modulban foglalnak majd helyet, modulonként 20 cellával számolhatunk, azonos méret mellett. A 30%-os kapacitásnövekedést a Samsung SDI által gyártott cellák energiasűrűségének növelésével lehetett kivitelezni. Az akkucsomag súlya már nem úszta meg hízás nélkül, ami itt 10 kg pluszt jelent majd. 230 V-os fali aljzatról az ígéretek szerint 6 óra alatt tölthető majd fel a csomag, míg utcai AC oszlopról nagyjából 4 óra a töltési idő. A vezeték nélküli töltés lehetősége nagy eséllyel a Passat GTE kínálatából kimarad, hiszen azt csak a MEB padlólemez bevezetésével kívánja elérhetővé tenni a Volkswagen.

Természetesen beszélnünk kell a belsőégésű erőforrásról is, hiszen ez egy plug-in hibrid. Ez a motor pedig egy benzines 1,5 literes, 4 hengeres TSI motor lesz, 115 kW (156 LE) teljesítménnyel. Az elektromos motor további 85 kW-ot ad a rendszerhez, ami a valószínűleg ezen autó esetében is 160 kW (218 LE) maximális teljesítményt ad le, a GTE gomb lenyomásával.
Az árról egyelőre nincsen információ, de az előd 42 250 eurós alapára egy jó támpont lehet!

Ha van véleményed, akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!