A Nissan Leaf egyik legjobban vár újítása a 60 kWh-s akkumulátor megjelenése mellett az aktív hőmenedzsment, vagyis a folyadékhűtés és fűtés jelenléte lenne.
Sajnos azonban németországi értesülések szerint a hőmenedzsmentről le kell mondaniuk a leendő 60 kWh-s Leaf tulajdonosainak. Ugyanezen német informátor szerint a meghívók is már kiküldésre kerültek a Las Vegasban tartandó CES-re,ami az új Leaf esetében 2019 január 8-át jelent, mint premiert!
A várakozások szerint a 2019-es Leaftől nagyobb akkumulátort és gyorsabb villámtöltési képességet (110-149 kWh közötti maximummal) mindenképpen várhatunk, az autó európai bemutatkozása pedig valamikor májusban esedékes. Na de milyen jelzés fogja megkülönböztetni külső szemlélő számára a 40 vagy a 60 kWh-s Leafet? A válasz egyszerű, ugyanis a 60 kWh-s verziót egy „E-Plus” felirattal fogják ellátni a tervek szerint. Ami biztosan tudható, hogy a frissített Leaf, valamint a mostanában érkező elektromos Nissanok mindegyike az energiát LG Chem cellákból kapják majd!
Ami nagyon fájni fog viszont a Nissan Leaf 2019 leendő vásárlóinak, az a folyadékhűtés-fűtés által temperált akkumulátorcsomag, aminek segítségével sokak szerint javítható lenne a rapidgate néven elhíresült jelenség. A Nissan szerint azonban a hiba szoftveresen is javítható, de értesülések szerint az eNV200 légkeveréses hűtéséhez hasonló rendszer viszont esélyes.
A várt különbözet 5800 euróban mutatkozhat meg, kérdés, hogy erre itthon milyen költségek rakódnak még rá? Pár hónap és kiderül!