Hetek óta érkeznek a furcsábbnál furcsább és meghökkentő hírek a VW terveiről, ami az elektromos autózással kapcsolatos jövőjüket illeti.
Amikor tegnap olvastam egy újabb ígéretet a VW vezérigazgatójától, aki Herbert Diess, kicsit elkezdtem gondolkodni, mit forral ez a gyártó a háttérben?
Arra jutottam, hogy mivel a Dízel-botrány eléggé megtépázta a márka imidzsét, nagy valószínűséggel fognak elindulni egy olyan irány felé, mint az elektromos autózás, amit ha sikerült sok emberhez eljuttatniuk megfelelő áron, akkor azért azzal mindenképpen nagyot köszörülnek a hírnéven esett csorbán.
Szóval Volkswagen és elektromos autózás! Mivel magam is a márka egyik rajongója vagyok és több Golfom volt, van jelenleg is, én mindenképpen szurkolok a VW-nek. Megmondom őszintén, nekem nagyon tetszik az I.D. Neo, kicsit a Golf elektromos utódját látom bele.
Ezért is örülnék, ha pár év múlva (egyéb tervek miatt csak akkor lesz erre pénzügyi lehetőségem), amikor én is lecserélem majd a benzines autómat elektromosra, már elérhető árú és gyorsan leszállítható e-autók lennének kaphatóak Magyarországon is.
Jó érzés, amikor ilyen híreket olvasok a VW háza tájáról, mint a tegnapi sajtót bejárt újabb Herbert Diess nyilatkozat, miszerint a vállalat a MEB padlólemez segítségével szeretné a mindennapok részévé tenni az elektromos autókat. Ezt pedig nagy számú tömegtermeléssel kívánja elérni, ami ebben az esetben 50 millió legyártott e-autó jelentene, igaz, arról nem beszélt, hogy ezt mikorra kívánják felmutatni.
Diess szerint a MEB padlólemez segítségével jelentősen csökkenthetőek a gyártási költségek és hát jelentős összegek kerültek ázsiai akkumulátorgyárakhoz (a CATL-hoz Kínában, valamint az LG Chemhez és a Samsung SDI-hez Dél-Koreában), biztosítandó eme nagyszámú autó akkumulátorait is.
„40%-al csökkentett áron, sokkal jobb autókat kínálunk majd, a maihoz képest kétszeres hatótávval, nagyobb beltérrel, de kívülről mégis kompaktabb külsővel.”
Nézzük, mik gondolkodtattak még el az elmúlt hetekben a VW terveiről:
– Múlt héten volt hír nálunk, hogy pár év múlva a VW egy közel 18ezer eurós kompakt SUV-vel jelentkezhet, ami valljuk be, jelenleg hihetetlennek tűnik. Mégis, valamiért felmerült ez a hír!
– A legfőbb versenytárs Tesla autóinak legyőzése. Ez ebben az esetben egy fele annyiba kerülő autót jelentene, nagyjából ugyanakkora tudásért!
– A zwickau-i gyár mellett további 2 európai üzemüket is átállítják hamarosan e-autók gyártására, ráadásul továbbiak építése is várható világszerte!
– Pár éven belül, pontosabban 2025-re el kívánja érni a VW az 1 millió legyártott elektromos autót!
– Több milliárd euró fejlesztési keret elköltése, amiről mi is beszámoltunk ITT, ITT és ITT.
Szóval bár jelenleg nem a VW-t tartjuk az elektromos autózás úttörőjének, én biztos vagyok benne, hogy a színfalak mögött már kész tervek vannak a következő 5-10 év történéseivel kapcsolatban, aminek a végén a reményeim szerint valóban sok, elérhető árú e-autót láthatunk majd az utakon és a kereskedésekben is!