Október közepén mutatták be a a Polestar 1-et, ami egy 600 LE-s teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal megáldott kétajtós, négyüléses hibrid kupé. Nem is akármilyen hibrid, a gyártó szerint elektromos módban akár 150 kilométer megtételére is képes lehet. Ezzel kategóriájában egyedi lesz, mivel a jelenleg piacon levő phev autók még megközelíteni sem tudnak haosló hatótávot. Az autó gyártása a kínai Chengduban indul 2019-től. Részben Volvo alapokat használva, a svéd-kínai gyártó saját fejlesztésű SPA moduláris platform lesz a Polestar 1 alapja. 50%-ban Volvo, 50%-ban pedig a Polestar fejlesztések és technológiák kapnak helyet az autóban. A Polestar 1 lett az első olyan modell ami a vezethetőség maximális kihasználása érdekében Öhlins elektronikus felfüggesztéssel kerül bemutatásra. Teljesen karbonszálas karosszériával az autó súlya 45%-al lett könnyebb.
Március közepén több mint 7000 ember számára tették elérhetővé az előrendelést mintegy 18 országban. Thomas Ingenlath, a márka vezetője elmondta, hogy a bemutatás óta több mint hétezren jelezték érdeklődésüket a modell iránt. Az előrendelés során mintegy 2500 eurót kell letenni foglalóként, ami teljes mértékben visszatérítendő. Ezzel egyszerre elérhetővé válik egy új program, melynek segítségével személyre szabhatjuk a kiválasztott modellünket mielőtt leadnánk a megrendelést.
A Peking Motor Shown-n fény derült az autó árára is: az európai piacok számára 155 ezer eurótól indul az ár, tehát mintegy 48 millió forint környékén állapodik meg a beugró.
2019-ben debütál a Polestar 2, ami egy középkategóriás elektromos autó lesz, mérnöki fejlesztése előrehaladott fázisban tart. A Polestar 3 a következő a sorban: ez egy elektromos SUV dinamikus sziluettel, a dizájn tekintetében ezzel is jól állnak a vállalat emberei.
A kínai Polestar Csengduban építi új központját, melyre felkerült a tetőszerkezet is, az eszközök installálását követően még 2018 végén megkezdik az előszériás gyártást. Ebből az épületből fogják elszállítani a Polestar 1-et az összes piacra, ahol hivatalosan forgalmazzák – Magyarország nincs köztük.
forrás: motor1