Az első teljesen elektromos Volvo személyautó

0

Többször írtunk már a Volvo-ról és arról, hogyan képzeli el az autói elektromosítását. A Volvo volt az első aki elhatározta, hogy 2019-től minden új piacra kerülő modellje teljesen elektromos, vagy hibrid meghajtású lesz!

Tavaly májusban a Volvo bemutatott egy 40.1 és egy 40.2 kódnévre keresztelt tanulmányautót. Akkor még nem volt tisztázott, hogy miképp akarja ezeket az autókat sorozatgyárott modellekké varázsolni. Nemrég azonban a 40.1 tanulmányból született meg az új XC40. Korábban olyan hírek keringtek a sajtóban, hogy a 40.2 a következő generációs V40 vagy S40 alapjait adhatja. Mára kiderült, hogy egyáltalán nem ezt tervezi a Volvo.

Az Autocar értesülései szerint már biztos, hogy a 40.2-es tanulmány sorozat gyártott változata lesz a Volvo első önálló, tisztán elektromos modellje. A kupészerű ferde-hátú modell méretéből fakadóan viselheti a 40-es emblémát. Saját jogon, és nem egy meglévő típus EV változataként. Továbbá a Volvo megerősítette, hogy a modell 2019-ben érkezik, de sajnos ennél többet azonban nem árultak el. Anno még a gyártó vezetője, Håkan Samuelsson az XC40 bemutatójakor úgy nyilatkozott, hogy a szóban forgó elektromos modell hamarabb érkezik, mint bármelyik meglévő típus elektromos változata. Úgy néz ki, hogy igaza lesz!

Annyi biztos, hogy a 40.2 teljesen elektromos modell a Volvo CMA platformjára kerül megépítésre, amely már eleve megtalálható a vállalat kisebb modelljei alatt, és amely az összes típusú hajtásláncot,- köztük az elektromosat is támogatja. Az eredeti tanulmány akkuja 350 kilométeres hatótávot biztosított, de akkor a Volvo vezetői hangsúlyozták, hogy a szériaváltozatnál ezt minimum 500 kilométerre növelnék. Amennyiben ezt tartani tudják, úgy az újdonság hatótávolság tekintetében egy szintre kerülhet a Volkswagen I.D. modelljének sorozat gyártott variánsával.

Több mint valószínű, hogy nem csak egyetlen változat állna a vásárlók rendelkezésére. Henrik Green a Volvo kutatási és fejlesztési részlegének a vezetője megerősítette, hogy moduláris akkutechnológiát fognak használni. Így már biztos, hogy a vásárlók különböző akkumulátor és villanymotor konfigurációban választhatják ki számukra a legoptimálisabbat. A Volvo épedig ezzel a lépéssel szeretne minél nagyobb vásárlóközönséget elérni.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!