Többször írtunk már a Volvo-ról és arról, hogyan képzeli el az autói elektromosítását. A Volvo volt az első aki elhatározta, hogy 2019-től minden új piacra kerülő modellje teljesen elektromos, vagy hibrid meghajtású lesz!
Tavaly májusban a Volvo bemutatott egy 40.1 és egy 40.2 kódnévre keresztelt tanulmányautót. Akkor még nem volt tisztázott, hogy miképp akarja ezeket az autókat sorozatgyárott modellekké varázsolni. Nemrég azonban a 40.1 tanulmányból született meg az új XC40. Korábban olyan hírek keringtek a sajtóban, hogy a 40.2 a következő generációs V40 vagy S40 alapjait adhatja. Mára kiderült, hogy egyáltalán nem ezt tervezi a Volvo.
Az Autocar értesülései szerint már biztos, hogy a 40.2-es tanulmány sorozat gyártott változata lesz a Volvo első önálló, tisztán elektromos modellje. A kupészerű ferde-hátú modell méretéből fakadóan viselheti a 40-es emblémát. Saját jogon, és nem egy meglévő típus EV változataként. Továbbá a Volvo megerősítette, hogy a modell 2019-ben érkezik, de sajnos ennél többet azonban nem árultak el. Anno még a gyártó vezetője, Håkan Samuelsson az XC40 bemutatójakor úgy nyilatkozott, hogy a szóban forgó elektromos modell hamarabb érkezik, mint bármelyik meglévő típus elektromos változata. Úgy néz ki, hogy igaza lesz!
Annyi biztos, hogy a 40.2 teljesen elektromos modell a Volvo CMA platformjára kerül megépítésre, amely már eleve megtalálható a vállalat kisebb modelljei alatt, és amely az összes típusú hajtásláncot,- köztük az elektromosat is támogatja. Az eredeti tanulmány akkuja 350 kilométeres hatótávot biztosított, de akkor a Volvo vezetői hangsúlyozták, hogy a szériaváltozatnál ezt minimum 500 kilométerre növelnék. Amennyiben ezt tartani tudják, úgy az újdonság hatótávolság tekintetében egy szintre kerülhet a Volkswagen I.D. modelljének sorozat gyártott variánsával.
Több mint valószínű, hogy nem csak egyetlen változat állna a vásárlók rendelkezésére. Henrik Green a Volvo kutatási és fejlesztési részlegének a vezetője megerősítette, hogy moduláris akkutechnológiát fognak használni. Így már biztos, hogy a vásárlók különböző akkumulátor és villanymotor konfigurációban választhatják ki számukra a legoptimálisabbat. A Volvo épedig ezzel a lépéssel szeretne minél nagyobb vásárlóközönséget elérni.