A Land Rover még 2004-ben mutatta be a Range Rover Sport modelljüket, amiből azóta már több mint 732.000 darabot eladtak. Idén eljött a frissítés ideje, és ezzel együtt egy új változat is debütált. Mégpedig Range Rover Sport P400e néven.
Ez az első alternatív hajtású modellje a Jaguar Land Rovernek. A Brit gyártó is azt tervezi, hogy 2020-tól minden új Jaguar és Land Rover modelljük valamilyen elektromos hajtást fog kapni, amiből a teljesen elektromos modellpaletta fog megszületni.
A hibrid modellben egy 2 literes, négyhengeres, Ingenium benzinmotor mellett egy 85 kW-os 116 LE-s villanymotor is helyet kapott. Már maga a benzinmotor is 300 LE-s a villanymotorral pedig eléri a 404 LE-t 640 Nm nyomatékkal. A P400e 6.7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 220 km/h. NEDC ciklus szerint 64g/km a CO2-kibocsájtása, 51 kilométert képes megtenni tisztán elektromos hajtással. A 13,1 kWh-s lítium-ion akku pakk a csomagtér alatt kapott helyet, míg az elektromos motor pedig közvetlenül a váltó mögött. Az inverter a menetirány szerinti jobb oldalon, míg a fedélzeti töltő pedig a bal oldalra került. A töltőkábel csatlakozója a hűtőrács mögött kapott helyet. Gyorstöltéssel 2 óra 45 perc alatt lehet elérni a 100 százalékos töltöttséget a falra szerelhető – feláras – egység használatával, míg simán konnektorra dugva 7 és fél óra a töltési idő.
Az új frissített modell kapott egy teljesen átdolgozott hűtőrácsot, pixel-lézerekből álló LED-fényszórót. Az utastérben megjelent a Touch Pro Duo nevű infotainment rendszer, ami két, egyenként 10 colos érintőképernyőn keresztül vezérelhető. Sportolók és kirándulók számára lehet ideális megoldás a Jaguar Land Rover Activity Key, aminek használatával nem kell magunkkal vinni a hagyományos kulcsot, hanem a karkötő segítségével lehet nyitni és zárni az autót. Ezenkívül több gesztusvezérléssel is felszerelték.