A Hyundai hivatalosan megerősítette, hogy az új Ioniq 3 elektromos modellt Törökországban fogja gyártani. A döntést Murat Berkel, a Hyundai Türkiye vezérigazgatója árulta el az IAA mobilitási kiállításon, az Anadolu Agency hírügynökségnek adott interjúban. Berkel szerint: „Jövőre elkezdjük az Ioniq 3 modellünk gyártását. Ez lesz az első elektromos jármű, amelyet a Hyundai Európában először Törökországban állít elő.”
Törökországból indul az export
Az Ioniq 3 lesz az első Hyundai elektromos autó, amelyet Törökországból exportálnak Európába, közvetlenül a Togg után. Bár már 2024 májusában kiszivárgott, hogy az İzmitben működő üzem 2026 augusztusától elektromos autókat is gyárt majd, eddig nem volt világos, melyik modellről van szó. Most kiderült: az Ioniq 3 kerül sorozatgyártásba.
A Hyundai a legfontosabb piacokként Németországot, Franciaországot és az Egyesült Királyságot célozza meg.
Az Ioniq 3 formavilága: Concept Three előfutár
A müncheni IAA szalonon a Hyundai a Concept Three tanulmányautót mutatta be, amely előrevetíti az Ioniq 3 dizájnját. A 4,29 méteres hossz, 1,94 méteres szélesség és 1,43 méteres magasság mellett sportos, dinamikus megjelenés, egyenes vonalak, kerekített formák és pixeles fények jellemzik. A technikai részletek bemutatása még várat magára.
E-GMP alapokon: technológiai ugrás Törökországban
Az Ioniq 3 az Electric Global Modular Platform (E-GMP) architektúrára épül, amely lehetővé teszi, hogy az A-tól az E-szegmensig különböző elektromos modelleket gyártsanak ugyanazon infrastruktúrán. Berkel szerint a Hyundai lesz az első külföldi gyártó, amely ezt a technológiát Törökországba hozza.
Valószínűleg a 400 voltos rendszer kerül alkalmazásra, 60,3 és 81,4 kWh-s akkumulátorokkal, valamint maximum 160 kW-os elsőkerék-meghajtással – a Kia EV3, EV4 és EV5 példáját követve.
Az İzmit-gyár új feladata
A Hyundai İzmitben működő üzeme jelenleg főként kisautókat gyárt Európa számára, köztük az i10-et, az i20-at és a Bayon SUV-t. Az i20 és a Bayon 2027-ben frissül, hibrid változattal kiegészülve. Az üzem éves kapacitása 245 ezer autó, de az elektromos átállás idején átmenetileg 190 ezerre csökken. Ez a lépés pedig egy új mérföldkő a török autóiparban, hiszen az üzem mostantól elektromos modelleket is előállít majd Európa számára.
Stratégiai mérföldkő a Hyundai számára
A Hyundai már most is gyárt elektromos autót Európában, például a csehországi Nošovicében a Kona Electricet. Az Ioniq-sorozat modelljei – köztük az új Inster – eddig Dél-Koreából érkeztek. Az Ioniq 3 törökországi gyártása ezért kulcsfontosságú mérföldkő: a Hyundai immár Európán belül is előállítja az Ioniq család egyik legfontosabb modelljét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!