Újabb elektromos autót hozott Európába a kínai Leapmotor

0

A Leapmotor az IAA autószalonon tartotta a világpremierjét a vadonatúj B05 kompakt elektromos modellnek, amely Lafa 5 néven kerül piacra Kínában. Az eseményen a gyártó emellett az immár európai értékesítésre is megnyitott B10 SUV-ot is bemutatta, amely már most rendelhető.

A Leapmotor B05: sportos ferdehátú az európai városi trendformálóknak

A Stellantis partnereként működő kínai gyártó a B05-öt C-szegmensű ferdehátúként pozicionálja, amelyet a fiatal városi sofőrök új generációjának szán. A modell méretei alapján a Volkswagen MEB-platformos elektromos autóival mérhető össze: hossza 4,43 méter, szélessége 1,88 méter, magassága 1,52 méter, tengelytávja pedig 2,74 méter.

Bár a hajtásrendszer technikai részleteit még nem közölte a gyártó, valószínű, hogy a modell a LEAP3.5 platformra épül, így számos megoldásában hasonlóságot mutathat a nagyobb testvérrel, a B10 SUV-val.

Dizájn és stílus: tech-nature irányvonal

Leapmotor B05 dizájnja illeszkedik a márka eddigi formavilágába, ugyanakkor markáns karakterjegyeket kapott. A „tech-nature” stílusjegyek közé tartozik az élesebb vonalú fényszóró, a sportosabb légbeömlő, valamint a 19 colos könnyűfém felnik. A keret nélküli ajtók és a széles vállak magabiztos kiállást biztosítanak, bár az 1,88 méteres szélesség kihívást jelenthet a régebbi európai garázsokban.

„A B05 több, mint egy autó – egyfajta állásfoglalás. Megtestesíti az innováció iránti elkötelezettségünket, a hozzáférhetőséget és a jövő sofőrjeinek támogatását Európában és azon túl” – nyilatkozta Zhu Jiangming, a Leapmotor globális vezérigazgatója.

A Leapmotor B10 SUV: elérhető ár és nagy hatótáv

Továbbá az IAA keretében a gyártó hivatalosan is elindította a B10 SUV európai értékesítését, amelynek indulóára 29 900 euró. A modell kétféle akkumulátorcsomaggal érhető el: a 56,2 kWh-s Pro változat 361 kilométeres WLTP-hatótávot kínál, míg a nagyobb 67,1 kWh-s ProMax verzió 434 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

A villámtöltési teljesítmény akár 168 kW is lehet, így a töltés 30 és 80 százalék között kevesebb mint 20 percet vesz igénybe. Váltóáramról mindkét akkucsomag 11 kW-tal tölthető. A hajtást egy 160 kW-os, 240 Nm nyomatékú villanymotor biztosítja, amely megfelelő dinamizmust nyújt a hétköznapi közlekedésben.

Európai és globális terjeszkedés

A B10 szállításai azonnal elindulnak, és a modell több mint 30 országban lesz elérhető Európától kezdve a Közel-Keleten és Afrikán át egészen Ázsiáig és Dél-Amerikáig. Az első példányok még Kínából érkeznek Európába, így a különadók is érvényesek rájuk. A tervek szerint a Stellantis spanyolországi üzeme 2026 harmadik negyedévében kezdi meg a B10 gyártását, amely nagyban hozzájárulhat az árak stabilizálásához és a logisztikai költségek csökkentéséhez.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!