A Cupra bemutatta a Raval szériagyártásra kész változatát az IAA autószalonon, ahol a közönség először láthatta az új városi elektromos modellt. A gyártó megerősítette, hogy a modell 2025-ben érkezik a piacra, és ugyanebben az évben tartják a világpremiert is.
A Raval különleges jelentőséggel bír, hiszen ez lesz az első a Volkswagen-csoport közelgő elektromos kisautó-családjából, amely ténylegesen sorozatgyártásba kerül. A gyártás a következő hónapokban indul a spanyolországi Martorellben, ugyanott, ahol majd az elektromos VW ID.Polo is készül.
Előrébb tart, mint a testvérmodellek
Az IAA-n jól látszott, hogy a Raval fejlesztése előrébb jár, mint a testvérmodelleké. Amíg a VW ID. Polo, a két SUV, az ID.Cross és a Skoda Epiq még tanulmányautóként mutatkoztak be, a Cupra már a szinte végleges sorozatmodellt tárta a közönség elé – bár erősen álcázva.
A karosszériát egy különleges, a barcelonai Raval negyed térképét idéző fólia borította, amely egészen a premierig hivatott elrejteni a végleges formavilágot.
Sportos karakter és vezetőközpontú hangolás
A Cupra elárult néhány műszaki részletet is. A Raval sportosabb karakterrel érkezik, mint a VW ID.Polo. A modell 15 milliméterrel alacsonyabb sportfutóművet, egyedi hangolású rugózást és progresszív kormányzást kap. A gyártó szerint a koncepció lényege, hogy minden változat „a sofőrt helyezze a középpontba”.
A kínálat csúcsán a Raval VZ áll majd, amely 166 kW teljesítményű villanymotorral érkezik – ugyanannyival, mint amennyit a Volkswagen az ID.Polo GTI-hez ígért. Ez a változat 19 colos kerekeket, szélesebb (235 mm-es) abroncsokat, DCC sportfutóművet, elektronikus önzáró differenciálművet és ESC-OFF üzemmódot kínál. Az utastérben sportülések erősítik a dinamikus élményt.
MEB+ platform és méretek
Az új elektromos kisautó-család az MEB+ platformra épül, elsőkerék-hajtással. A tengelytáv minden modell esetében 2,60 méter. A Cupra Raval méretei a következők: 4,05 méter hossz, 1,78 méter szélesség és 1,52 méter magasság.
Akkumulátor-opciók és árak
A gyártó megerősítette, hogy két akkumulátor-verzió lesz elérhető. Az alapváltozat 35–38 kWh kapacitású LFP akkumulátorral érkezhet, míg a felsőbb szinteken és a Raval VZ-ben 58 kWh-s NMC csomag várható. Az árakról egyelőre kevés a konkrét információ, de az alapmodell várhatóan 25 ezer font körüli áron kerül piacra. A magasabb felszereltségi szintek és a VZ változat árát még nem hozták nyilvánosságra.
A Cupra vezetése a Ravaltól vár áttörést
Markus Haupt, a Cupra ideiglenes vezérigazgatója így nyilatkozott: „A CUPRA Raval most formálja a jövőnket. Hiszen ebben az autóban mindent egyesítettünk, ami a Cuprát jellemzi: érzelmeket, karakteres dizájnt, elektromos teljesítményt és mindenekelőtt a vezetőre fókuszáló szemléletet. Számunkra a CUPRA Raval több mint egy autó. Amit igazán különlegessé tesz, az a mögötte álló projekt – az Electric Urban Car Family –, amelynek spanyolországi vezetőjeként büszkék vagyunk. Erősítjük a Brand Group Core szinergiáit, és az országot az elektromobilitás központjává tesszük, miközben ezek az autók emberek milliói számára válnak elérhetővé.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!