Talán sokan nem tudják, de nem a Tesla tette le az első komoly tisztán elektromos autót az asztalra, hanem a Nissan. Bár Elon Musk a Model S 2012-es bemutatása előtt is kacérkodott már az elektromos meghajtással (Gen 1. Roadster), az ezekből legyártott mennyiség közel sem nevezhető tömegesnek. A Nissan azonban a LEAF bemutatásával 2010-ben tulajdonképpen az első olyan modern, tisztán elektromos autót mutatta be, amit valóban tömeges méretben tudtak előállítani.
Az első nyilvános bemutatkozása a modellnek 2010 decemberében volt az Egyesült Államokban és Japánban. A gyártás pedig 3 kontinensen is zajlott egyszerre, Japánban (Yokosuka, Kanagawa), Egyesült Államok (Smyrna, Tennessee) és Anglia (Sunderland). Majd jött a második generációs LEAF, és akinek a formával voltak gondjai, ezen típus esetében már ezt sem róhatta fel problémának, hiszen kifejezetten szép lett az utód formája. 2017 októberében kezdődtek az értékesítések Japánban, az európai és amerikai szállítások pedig 2018 februárjában indultak el.
A típus 2020-ban ünnepelte 10 éves fennállását, ami alatt 500 000 darabot gyártottak le belőle világszerte. Természetesen a gyártás azóta sem állt le és jelenleg 650 000 darabnál tart a számláló, amiből 280 000 darab készült az angliai Sunderlandben. Nagyon szép ez az eredmény, de ha lehet hinni a Sunderland Echo magazinnak, akkor ez a darabszám már nem nagyon fog emelkedni, ugyanis a Nissan be fogja itt szüntetni a LEAF gyártását, méghozzá nagyon szűkös határidőn belül.
Szerencsére azonban nincs nagy baj, csupán kell a gyártókapacitás annak a három új elektromos modellnek, amit többek között itt is tervez gyártani a Nissan: a Juke és a Qashqai elektromos változatait, illetve a LEAF utódját, amiről egyelőre továbbra sincs információnk. Ez az átalakítás is azt a célt szolgálja, miszerint a Nissan 2030-ra kizárólag tisztán elektromos autókat akar Európában árusítani. Sunderland ügyében megszólalt a vállalat egyik szóvivője is:
„13 évnyi siker után a Nissan Leaf jelenlegi generációja, a világ első tömegpiaci 100%-ban elektromos járműve, életciklusa végéhez közeledik Európában.”
A LEAF jelenlegi generációja tehát lassan elbúcsúzik az európai értékesítésektől, azonban hogy a helyét mi veszi át, azt még mindig nem tudni, az azonban biztos, hogy nem az Ariya. A vállalat szerint ez az utód olyan lesz, amihez fogható jelenleg nincs a kínálatukban. Ha valóban hamarosan gyártásba küldik ezt a rejtélyes utódot, ideje lenne végre bemutatni már, sokak szerint a már megvillantott Nissan Chill-out tanulmányautó áll legközelebb a valósághoz ezen a téren.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!