1200 km egy töltéssel: tőzsdére lép a szilárdtest-akkuk új sztárja

0

Egy szilárdtest-akkumulátorokat fejlesztő elektromosautó-akkumulátorgyártó, a Factorial Energy tőzsdére készül, miután valós közúti körülmények között több mint 745 mérföldes, azaz közel 1200 kilométeres hatótávot sikerült elérnie egyetlen töltéssel. A vállalat célja, hogy legkésőbb 2027-re sorozatgyártású elektromos autókban is megjelenjenek az új akkumulátorai.

Mercedes EQS-szel bizonyították a technológiát

A fejlesztés jelentőségét jól mutatja, hogy egy átalakított Mercedes-Benz EQS modellben tesztelték az új cellákat. A szeptemberben végrehajtott teszt során az autó megállás nélkül haladt több mint 1200 kilométert, miközben a végén még maradt némi töltés az akkumulátorban. A Mercedes mérnökei az eredményt „valódi gamechangernek” nevezték, ami ritka elismerés egy még fejlesztési fázisban lévő technológiánál.

Nagy gyártók álltak a projekt mögé

A Factorial Energy nem egyedül dolgozik a piacosításon. Együttműködik a Stellantis csoporttal és a Hyundai Motorvállalattal is, hogy a laboratóriumi eredményekből sorozatgyártásra alkalmas megoldások szülessenek. A Stellantis már 77 amperórás cellákat tesztelt, amelyek magas energiasűrűséget, gyors tölthetőséget és szélsőséges hőmérsékleteken is stabil működést mutattak.

SPAC-fúzióval érkezik a Nasdaqra

A következő növekedési szakasz finanszírozásához a cég a nyilvános tőkepiacokat is bevonná. Ennek részeként üzleti egyesülést készít elő a Cartesian Growth Corporation III nevű SPAC-vállalattal. A tranzakció lezárását 2026 közepére várják, ezt követően a Factorial a Nasdaq tőzsdén jelenne meg FAC ticker alatt. Az ügylet körülbelül 1,1 milliárd dollárra értékeli a céget, és nagyjából 100 millió dollár friss forrást biztosítana.

„Nem elmélet, hanem működő technológia”

A vállalat vezérigazgatója, Dr. Siyu Huang az üzletet kritikus fordulópontnak nevezte. Bizonyítottuk, hogy a szilárdtest-platformunk azt nyújtja, amit az ügyfelek szeretnének: nagyobb hatótávot, kisebb tömeget és jobb költséghatékonyságot – fogalmazott, hangsúlyozva, hogy a technológia már nem csupán laboratóriumi ígéret.

Nem csak elektromos autókban gondolkodnak

A Factorial tervei szerint az új akkumulátorok a védelmi iparban, a repülésben és a robotikában is megjelenhetnek, ahol a nagy energiasűrűség és a biztonság kulcsfontosságú. Huang egy, a The New York Times számára adott interjúban arról is beszélt, hogy 2027-ben már sorozatgyártású modellekben láthatjuk a technológiát, kezdetben prémium vagy nagy teljesítményű autókban, például a Dodge Charger Daytona esetében.

Új lendület az elektromos autóknak?

Bár egyes gyártók, köztük a Ford, az utóbbi időben visszafogták elektromosautós terveiket, a Factorial szerint éppen az ilyen következő generációs akkumulátorok adhatnak új lendületet a piacnak. A jelenlegi akkumulátorok nem elég nagyok, nem elég könnyűek és nem elég hatékonyak – fogalmazott Huang.

Hogy valóban a Factorial szilárdtest-akkumulátorai jelentik-e a megoldást az elektromos autók előtt álló kihívásokra, azt a következő évek döntik el, de a valós körülmények között elért 1200 kilométeres hatótáv mindenképpen komoly figyelmeztetés a versenytársaknak.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!