Az Európai Unió autópiaca 2025 októberében látványosan erősödött, hiszen az új személyautók értékesítése 5,8 százalékkal nőtt, és elérte a 916 609 darabot. Mindez az ACEA, vagyis az európai autógyártók szakmai szervezetének friss jelentéséből derül ki. A számok alapján egyértelmű, hogy a kontinens autópiaca újra lendületben van, és a legtöbb országban pozitív elmozdulás történt.
A nagy tagállamok szinte mind növekedtek
A legnagyobb uniós piacok különösen jó teljesítményt mutattak. Spanyolországban 15,9 százalékos, Németországban 7,8 százalékos, míg Franciaországban 2,9 százalékos bővülést mértek az új autók forgalomba helyezésében. Egyedül Olaszországban jegyeztek fel 0,5 százalékos visszaesést, ami ugyan minimális, de eltér a többi piac dinamizmusától.
Az elektromos autók októberben valósággal berobbantak
Az egyik legfontosabb trendet az elektromos szegmens teljesítménye mutatja. A tisztán elektromos autók (BEV) iránti kereslet az EU-ban 38,6 százalékkal nőtt, vagyis októberben 173 173 új elektromos autó talált gazdára. Ez a növekedési ütem messze meghaladja a teljes piac bővülését, ami ismét igazolja, hogy az elektromobilitás rohamosan erősödik Európában.
A gyártói csoportok versenyében is látványos különbségek mutatkoznak
Az autógyártói csoportok teljesítményében is komoly átrendeződések láthatók. A Volkswagen Csoport eladásai 7,9 százalékkal, a Stellantis értékesítései 6,6 százalékkal, míg a Renault Csoport eredményei 10 százalékkal nőttek. A prémium kategóriában a BMW AG 8,7 százalékos bővülést ért el, míg a Mercedes-Benz szerényebb, 2 százalékos növekedést könyvelt el.
A japán és dél-koreai márkák teljesítménye vegyes képet mutatott: a Toyota Csoport eladásai 10,8 százalékkal estek vissza, miközben a Hyundai Csoport éppen csak, de 0,1 százalékkal növekedni tudott. A Ford Motor Company számára viszont gyengébb hónap volt október, hiszen 8,8 százalékos csökkenést kellett elkönyvelnie.
Tesla mélyrepülés, BYD rakétaként száguld: éles kontraszt az elektromos fronton
Az elektromosautó-gyártók teljesítménye között extrém különbségek figyelhetők meg. A Tesla októberben 5647 darab autót adott el az EU-ban, ami drasztikus, 48 százalékos visszaesés a tavalyi 10 867 darabhoz képest. Eközben a kínai BYD óriásit ugrott, hiszen az egy évvel korábbi 4525 darabos értékesítést 13 350 darabra növelte, ami elképesztő, 195 százalékos emelkedés.
A számok alapján úgy tűnik, hogy az európai elektromosautó-piac egy új korszak felé tart, amelyben a kínai gyártók egyre komolyabb kihívást jelentenek az eddigi meghatározó szereplők számára.
Éves adatok: az elektromos autók már 16,4 százalékos piaci részesedéssel bírnak az EU-ban
Az év első tíz hónapját vizsgálva az EU-s autóeladások 1,4 százalékkal nőttek, így összesen 8 974 026 új autót helyeztek forgalomba. Ugyanebben az időszakban 1 473 447 új BEV került az utakra, ami 25,7 százalékos növekedést jelent.
A tisztán elektromos autók piaci részesedése így 16,4 százalékra emelkedett, ami jelentős ugrás a tavalyi 13,2 százalékhoz képest. Eközben a benzines autók részesedése 34 százalékról 27,4 százalékra, a dízeleké pedig 12,3 százalékról 9,2 százalékra csökkent. Ez egyértelmű jelzés arról, hogy az európai autópiac egyre inkább az elektromobilitás felé mozdul.
A magyar autópiac is erősödik – és az elektromos modellek itt is kilőnek
A magyar piac szintén pozitív irányba mozdult el. Az ACEA adatai szerint 10 803 új autót helyeztek forgalomba októberben, ami 7,7 százalékos növekedést jelent a tavalyi 10 034 darabhoz képest.
A dízelmodellek eladása 17,2 százalékkal, 1077 darabra esett vissza, míg a benzines autóké 11,7 százalékkal, 2662 darabra csökkent. Ezzel szemben a tisztán elektromos autók (BEV) eladásai 48,3 százalékkal, 943 darabra nőttek, a plug-in hibridek (PHEV) értékesítése pedig 62,8 százalékkal, 666 darabra ugrott. A hibridek (HEV) piaca is erősödött, 17,2 százalékos bővüléssel, ami 5415 eladott autót jelent.
Tíz hónap alatt 106 755 új autó kelt el Magyarországon
Az idei év első tíz hónapjában 106 755 új autó került forgalomba Magyarországon, ami 7,7 százalékos növekedésnek felel meg. A dízelmodellek eladása 1,2 százalékkal, 12 304 darabra nőtt, miközben a benzines autók értékesítése 14,4 százalékkal, 25 610 darabra csökkent.
A BEV-ek eladásai 25,2 százalékkal, 8968 darabra emelkedtek, a PHEV-modelleké 12,8 százalékkal, 5308 darabra nőttek, míg a hibridek (HEV) piacán 20,2 százalékos növekedést, azaz 53 995 eladott autót regisztráltak. Ezek a számok azt mutatják, hogy Magyarországon is folyamatosan nő az érdeklődés az elektromos és villamosított hajtású modellek iránt, miközben a belső égésű motorok piaci szerepe fokozatosan visszaszorul.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













