Mutatjuk az Audi új kínai elektromos SUV-ját, ami 700 km hatótávot és brutális teljesítményt ígér

0

Az Audi kínai almárkája 2026-ban dobja piacra második modelljét, amely egy tisztán elektromos SUV formájában érkezik. A modell első koncepciója az Auto Guangzhou rendezvényen debütált, ahol a gyártó többek között 700 kilométeres hatótávot és 800 voltos technológiát ígért. Ez az irány jól mutatja, hogy a vállalat a helyi gyártók erősödő versenyében komolyan szeretné visszaszerezni pozícióját a prémium kategóriában.

A márka számára azért is kulcsfontosságú ez a lépés, mert bár az Audi korábban több sikeres évet tudhatott maga mögött a kínai piacon, az utóbbi időben a hazai gyártók egyre határozottabban szorítják ki a külföldi prémium márkákat. Az ingolstadti vállalat ezért a SAIC Motorral közösen olyan elektromos modelleket fejleszt, amelyek kifejezetten a kínai vásárlók igényeire szabottak.

Külön világ: új dizájn, új identitás

A kínai almárka elektromos modelljei már külső megjelenésükben is egyértelműen elkülönülnek a klasszikus Audi kínálattól. A fronton nem a négy karika, hanem egy letisztult „AUDI” felirat kapott helyet, ezzel is hangsúlyozva, hogy ezek a modellek külön kategóriát képviselnek.

Az új modellcsalád első tagja, az E5 Sportback, már augusztus óta gördül le a Shanghai gyártósorairól. A kupés vonalú, tisztán elektromos ötajtós óriási sikerrel indított: az előrendelési időszak első harminc percében több mint 10 000 megrendelés érkezett, ami kiemelkedő fogadtatást jelent a márka számára.

Így néz ki az „AUDI E SUV” – érkezik 2026-ban

A most bemutatott elektromos SUV, amely a koncepció fázisában az „AUDI E SUV” nevet kapta, egyértelműen a luxuskategóriába pozicionálható. A 2026-ra tervezett sorozatgyártású modell a következő méretekkel rendelkezik: a teljes hossz 5,06 méter, a szélesség 2,04 méter, a magasság 1,79 méter, a tengelytáv pedig közel három méter. Ezek az értékek jól mutatják, milyen komoly megjelenésű SUV várható.

Formailag az Audi az E5 Sportbacknél megismert vonalvezetést viszi tovább. A karakteres első hűtőrács és a Matrix LED fényszórók mellett a hátul megjelenő négyzetes fénygrafika is visszaköszön. A futurisztikus karosszéria alatt pedig kétmotoros, elektromos összkerékhajtás dolgozik, amely tengelyenként egy-egy villanymotort használ. A gyártó 500 kW rendszerteljesítményt ígér, ami azt jelenti, hogy ez a méretes SUV körülbelül öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

700 km hatótáv és villámgyors töltés

Az akkumulátor a padlólemezben kapott helyet, a kapacitása 109 kWh, ami az Audi E5 esetében már jól ismert, nagy kapacitású NMC cellakémiát használja. Bár hivatalos adat még nincs, szinte biztosra vehető, hogy az SUV is ugyanezzel a megoldással érkezik.

A kínai CLTC szabvány szerint az autó több mint 700 kilométeres hatótávot érhet el egyetlen feltöltéssel. A 800 voltos architektúra ráadásul azt is lehetővé teszi, hogy gyors töltésnél mindössze tíz perc alatt 320 kilométerre elegendő energiát vegyen fel a jármű. Ez az érték még a prémium elektromos SUV-k között is kiemelkedő.

Fejlett vezetéstámogató rendszer – kifejezetten Kínának

Az Audi bejelentette, hogy a modell olyan vezetéstámogató rendszerekkel érkezik, amelyeket teljes mértékben a kínai közlekedési környezethez hangoltak. Ezek az „AUDI 360 Driving Assist System” csomag részeként lesznek elérhetők, amelynek célja, hogy szinte minden forgalmi szituációban magas szintű biztonságot és segítséget nyújtson. A gyártó ugyanakkor egyelőre nem közölt részletes információkat arról, hogy pontosan milyen funkciókat tartalmaz majd a csomag.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!