Itt a 20 ezer euró alatti új Renault Twingo E-Tech Electric

0

Renault Twingo E-Tech Electric olyan szegmensbe érkezik, ahol eddig sok autógyártó elbukott: a megfizethető elektromos kisautók piacára. A cél nem más, mint 20 000 euró alatti áron kínálni egy modern, jól használható, mégis stílusos elektromos városi autót, ami nem kelti a spórolós, „fapados” érzetet. Az újdonság Szlovéniában készül, és ígéretes műszaki alapjait kínai technológiai együttműködés teszi lehetővé.

A Renault szerint ma már szinte eltűntek a valódi kisautók a piacról – legyen szó benzinesről vagy elektromosról. Ennek oka, hogy a szigorú szabályozások és a magas fejlesztési költségek miatt sok gyártó inkább a drágább modellek felé fordult. A Renault viszont ebben látja az esélyt: a kisautók hiányát most előnnyé formálja, és a legendás Twingót teljesen új, elektromos formában éleszti újjá.

Az új Twingo: a múlt bája és a jövő technológiája

A negyedik generációs Twingo visszatér az eredeti modell karakteréhez, kortárs dizájnnal. A 60 kW-os villanymotor 0–50 km/h-ra mindössze 3,85 másodperc alatt gyorsítja az 1200 kilós autót, a végsebesség 130 km/h. A Renault szerint ezzel a Twingo „a legjobb elektromos élményt nyújtja az A-szegmensben”. A modell nemcsak kedvező árú, hanem valóban élhető mindennapi alternatíva is lehet a városi közlekedésben.

Olcsóbb, mégis tartós: LFP akkumulátor a kínai CATL-től

A Renault a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátortechnológiát választotta, amely olcsóbb és strapabíróbb, mint a hagyományos NMC kémiák. A 27,5 kWh kapacitás akár 263 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít, ami városi használatra ideális kompromisszum. Az akkucsomag cell-to-pack technológiával készül, így 20%-kal olcsóbb a gyártása. Ez tette lehetővé, hogy az autó ára 20 000 euró alatt maradhasson.

A hideg idő miatti teljesítményvesztést előmelegítő rendszer ellensúlyozza: az autó és az akkumulátor is előkészíthető töltés előtt – akár appból vagy automatikusan a navigáción keresztül.

Villámgyors töltés és okos funkciók

Twingo E-Tech Electric akár 50 kW-os DC gyorstöltést is tud, így 30 perc alatt tölthető 10–80 százalékra. Az 11 kW-os AC fedélzeti töltő teljes töltést 2 óra 35 perc alatt végez. A rendszer ráadásul bidirekcionális, vagyis a V2L-funkciónak köszönhetően 3,7 kW teljesítménnyel külső eszközöket is elláthat árammal.

A belső technológia szintén kiemelkedő: a Google-alapú OpenR Link infotainment rendszer integrált EV-útvonaltervezőt és „Hey Reno” hangasszisztenst tartalmaz, amely a ChatGPT 4.0-mini modellre épül. A rendszer képes természetes beszédben reagálni, például: „Hey Reno, töltsd fel az autót holnap reggel 8-ra!”

Kompakt, mégis tágas: a város ideális elektromos autója

3,79 méter hosszú1,72 méter széles és 1,49 méter magas Twingo kis mérete ellenére meglepően tágas utasteret kínál. A 360 literes csomagtér akár 1000 liter fölé bővíthető, sőt kétméteres tárgyak is szállíthatók. A hátsó ülések 17 centimétert csúsztathatók, így a tulajdonos választhat a nagyobb csomagtér vagy nagyobb hátsó lábtér között.

praktikus belső tér 3D-nyomtatott kiegészítőkkel személyre szabható, a padló alatti 50 literes rekesz pedig elrejti a töltőkábeleket és apró tárgyakat.

Kínai technológia, európai gyártás: új fejlesztési korszak

A Twingo az új AmpR Small platformra épül, ugyanarra az alapra, amelyet a Renault 5 és Renault 4 is használ. Bár a konstrukció egyszerűsített és költséghatékonyabb, a minőség változatlan maradt. A gyártás Szlovéniában, a Novo Mesto-i üzemben zajlik, a fejlesztés viszont a francia Ampere mérnökei, a szlovén gyár és a sanghaji ACDC központegyüttműködésében valósult meg.

A kulcspartnerek a CATL (akkumulátor) és a Shanghai E-Drive (villanymotor) voltak. Az együttműködésnek köszönhetően a fejlesztés mindössze 100 hét alatt lezajlott – ez az úgynevezett „Leap 100” program első sikere. A Renault szerint ez a globális autóipari fejlesztés új korszakát jelzi, ahol Kína már nem csupán gyártó, hanem kulcsfontosságú mérnöki partner is.

Új korszak kezdete a megfizethető elektromos autózásban

A végeredmény egy modern, jól felszerelt, tisztán elektromos városi autó, amely újra elérhetővé teszi az elektromobilitást. A 20 000 euró alatti indulóár, az alacsony fenntartási költségek és a tudatosan tervezett technológia mind azt mutatják, hogy a Renault ismét a tömegek számára kínál megoldást. Az új Twingo E-Tech Electricnemcsak a városi közlekedést forradalmasíthatja, hanem visszahozhatja azt a bájt is, amiért az eredeti Twingót annyian szerették.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!