A Škoda Auto rekordév felé tart: a cseh autógyártó 2025 első kilenc hónapjában 14,1 százalékos növekedést ért el globális eladásaiban. A vállalat összesen 765 700 darab személyautót értékesített világszerte, ebből 616 300-at Európában, amivel a harmadik helyet foglalja el az európai autópiacon – derült ki a gyártó prágai közleményéből.
Stabil növekedés a Volkswagen-csoporton belül
A Škoda, mint a Volkswagen-konszern egyik kulcsmárkája, továbbra is megbízhatóan erősíti a csoport teljesítményét. A konszernhez tartozó gyárakban előállított további márkákkal együtt a Škoda 869 700 járművet adott el, ami 7,5 százalékos éves növekedést jelent.
A vállalat bevételei 9,5 százalékkal, 22,344 milliárd euróra emelkedtek, miközben az üzemi nyereség 1,79 milliárd euróra nőtt, ami 5,4 százalékos javulás. A beruházások volumene is bővült, elérve az 1,3 milliárd eurót, ami 10 százalékos növekedést mutat.
A Škoda vezetése elégedett a lendülettel
„A Škoda márka kiváló eredményei bizonyítják, hogy helyes úton járunk. Gyorsan növekednek a bevételeink, és egyre erősebben vagyunk jelen a nemzetközi piacokon” – mondta Klaus Zellmer, a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke. Majd Zellmer hozzátette: a vállalat stratégiai célja, hogy 2030-ig stabilizálja harmadik helyét az európai autópiacon, miközben folytatja az elektromos átállást és új, fenntartható modellek bevezetését.
Németország és Csehország maradtak a fő piacok
A legnagyobb növekedést Németországban érte el a márka, ahol 153 800 darab Škoda talált gazdára, ez 9,9 százalékos bővülés. Csehországban is hasonló mértékű, 9,8 százalékos növekedést mértek, 67 700 eladott autóval. Emellett Nagy-Britanniában és Indiában is tovább nőtt a kereslet a cseh gyártó modelljei iránt, ami jól mutatja a Škoda globális terjeszkedési stratégiájának sikerét.
Erősödik az elektromos hajtás aránya
A Škoda elektromos átállása látványos lendületet vett. 2025 első kilenc hónapjában 150 700 elektromos és plug-in hibrid modellt értékesített, ami az összes eladás 24,1 százalékát jelenti.
Ez azt mutatja, hogy a márka villanyautó-stratégiája egyre hatékonyabb, és a vásárlók nyitottak az elektromos mobilitásra. A cég célja, hogy a következő években minden új modellből legyen tisztán elektromos változat, miközben a meglévő kínálat is fokozatosan átáll az e-mobilitásra.
A legnépszerűbb Škoda modellek
A vásárlók körében továbbra is az Octavia a legnépszerűbb modell, amelyből 142 200 darabot értékesítettek. Ezt követi a Kodiaq (96 200), és a Kamiq (95 400). Ezek a modellek alkotják a Škoda eladásainak gerincét, és több piacon – különösen Európában – meghatározó szerepet töltenek be.
2026-ban érkezik a teljesen elektromos Škoda Epic
A Škoda megerősítette, hogy 2026-ban bemutatja a Škoda Epic nevű, teljesen elektromos SUV-crossovert, amely a márka új generációs családi elektromos modellje lesz. Az Epic a megfizethető elektromos mobilitás új szintjét hozhatja el, miközben a fenntarthatóság és az elérhetőség is központi szerepet kap. A modell várhatóan az ID. család platformjára épül, és a Škoda elektromos kínálatának zászlóshajója lehet.
A Škoda elektromos jövője biztos alapokon
A számokból jól látszik, hogy a Škoda nemcsak a hagyományos piacokon, hanem az elektromos szegmensben is dinamikusan fejlődik. A 24 százalékos elektromos arány azt jelzi, hogy a márka stabilan halad a karbonsemlegesség felé, miközben megtartja a középkategóriás, családbarát modellek elérhetőségét és népszerűségét.
A közelgő Škoda Epic SUV pedig új korszakot nyithat a márka életében – egy olyan jövőt, ahol a zöld mobilitás és a cseh minőség kéz a kézben járnak.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













