Az Európai Unióban szeptemberben 10 százalékkal nőtt az új autók eladása, elérve a 888 672 darabot – derül ki az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) legfrissebb jelentéséből. A növekedés minden nagyobb uniós piacon érzékelhető volt, bár különböző mértékben. A spanyol piac 16,4 százalékkal bővült, Németországban 12,8 százalékos, Franciaországban 1 százalékos, Olaszországban pedig 4,2 százalékos volt a növekedés.
Elektromos autók: továbbra is meredek emelkedés
A tisztán elektromos járművek (BEV) eladásai szeptemberben 20 százalékkal, 167 600 darabra nőttek az Európai Unióban. Az elektromobilitás tehát továbbra is az autópiac leggyorsabban növekvő szegmense, amely a vásárlói szokások látványos átalakulását mutatja. A gyártók egyre több modellt kínálnak elektromos hajtással, miközben a töltőinfrastruktúra is gyorsan fejlődik.
A nagy autógyártók versenye
A Volkswagen-csoport eladásai 11,1 százalékkal, a Stellantis értékesítése 10,5 százalékkal, a Renault-csoporté pedig 14,4 százalékkal nőtt. A prémiumszegmens vegyes képet mutat: míg a BMW eladásai 2,8 százalékkal estek, addig a Mercedes-Benz 4,8 százalékos bővülést ért el. A távol-keleti gyártók közül a Toyota-csoport 6,2 százalékos, a Hyundai-csoport 0,3 százalékos növekedést könyvelhetett el, míg a Ford eladásai 6,7 százalékkal csökkentek.
Tesla csökken, BYD szárnyal
A Tesla eladásai 18,6 százalékkal estek vissza szeptemberben, összesen 25 656 autót értékesítve az EU-ban. Ezzel szemben a kínai BYD elképesztő, 272,1 százalékos növekedést produkált, 13 221 járművet adva el. Ez a kontraszt jól mutatja az erősödő kínai versenyt, amely az elektromos korszakban egyre meghatározóbb tényező Európában is.
Az év eddigi mérlege: lassú növekedés, gyorsuló villamosítás
2025 első kilenc hónapjában 8,06 millió új autót értékesítettek az Európai Unióban, ami 0,9 százalékos növekedést jelent. Ebből 1,3 millió darab volt elektromos autó (BEV), ami 16,1 százalékos piaci részesedést jelent – szemben a tavalyi 13,1 százalékkal. A benzines modellek aránya 34,4 százalékról 27,7 százalékra csökkent, a dízeleké pedig 12,4 százalékról 9,3 százalékra. Ez a trend egyértelműen azt jelzi, hogy a belső égésű motorok kora fokozatosan véget ér.
Magyarország: hibridrobbanás és stabil növekedés
A magyar autópiac is erőteljesen növekedett: szeptemberben 10 381 új autó került forgalomba, ami 14,4 százalékos bővülést jelent. A dízelautók eladása 18,6 százalékkal (1068 darabra) csökkent, a benzineseké 8,7 százalékkal (2533 darabra) esett vissza. Ezzel szemben a tisztán elektromos (BEV) modellek eladása 16,6 százalékkal, 905 darabra nőtt, míg a plug-in hibridek (PHEV) 204,6 százalékos ugrással 667 darabot tettek ki.
A hibridek (HEV) különösen népszerűek: 28,7 százalékos emelkedéssel 5105 darab talált gazdára. Az év első három negyedévében 95 946 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 7,7 százalékos növekedés. A BEV-modellek 22,9 százalékkal, a PHEV-ek 8 százalékkal, a hibridek pedig 20,5 százalékkal bővültek, miközben a benzinesek eladásai 14,7 százalékkal csökkentek.
Új korszak küszöbén az európai autópiac
Az ACEA szeptemberi adatai alapján az európai autópiac stabil növekedési pályán van, de az irány egyértelmű: az elektromos és hibrid autók veszik át a főszerepet. Miközben a Tesla ideiglenesen visszaesett, a BYD és a többi kínai gyártó látványosan erősödik. Az elektromos átállás nemcsak technológiai, hanem piaci átrendeződést is hoz – az új korszakban már nem feltétlenül a régi nagyok diktálják a tempót.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













