Lebőgött az Euro NCAP-teszten a kínai Dongfeng Box

0

Európában egyre több kínai autógyártó jelenik meg, amelyek az utóbbi időben meglepően jól teljesítenek a független Euro NCAP töréstesztjein. Most azonban egy modell kilóg a sorból: a Dongfeng legújabb elektromos ferdehátúja, a Magyarországon is kapható Dongfeng Box csupán három csillagot szerzett, ami messze elmarad a kategória átlagától.

Súlyos szerkezeti hibák és működésképtelen biztonsági rendszer

18 modellt vizsgáló csoportos teszt során több komoly szerkezeti hiányosságra derült fény a Dongfeng Box esetében. Az ütközési próba közben az A-oszlopnál több ponthegesztés elvált, ami csökkenti a karosszéria merevségét és a teherbírását. Ez a gyengeség növeli az utastér torzulásának esélyét, és ezzel együtt az utasok sérülésének kockázatát is.

A tesztelők további problémát találtak az automatikus ajtónyitó rendszerrel, amely ütközés után nem működött, így vészhelyzetben akadályozhatja a mentést. Emellett a vezetőoldali légzsák sem fúvódott fel megfelelően, aminek következtében a tesztbábu feje a kormánykeréknek csapódott, a műszerfal kemény elemei pedig veszélyt jelentettek az utasok lábaira.

Gyenge utasvédelem és hiányzó biztonsági rendszerek

Dongfeng Box felnőtt utasvédelme mindössze 69 százalék lett, ami elmarad a hasonló méretű elektromos modellek átlagától. Az oldalütközéses próbák során is alulteljesített, mivel hiányoznak belőle azok a modern biztonsági rendszerek, amelyek megakadályoznák az elöl ülők egymásnak csapódását egy erősebb oldalirányú ütközés esetén.

Ezzel szemben a tesztcsoport többi tagja – köztük az Audi Q3, a Volkswagen Golf, a Škoda Octavia, a BMW X3 és a Cadillac Optiq – ötcsillagos értékelést kapott. A kínai Chery sem maradt el: a Tiggo 7 és 8 frissített verziói szintén kiemelkedően teljesítettek, miután a gyártó javította a korábbi hibákat és megerősítette a karosszériát.

A kínai autók fejlődnek, de még nem hibátlanok

Dongfeng Box esete világosan mutatja, hogy bár a kínai autómárkák gyors ütemben fejlődnek, nem mindegyikük képes megfelelni azonnal az európai biztonsági elvárásoknak. Az új modellek konstrukciója és szoftveres rendszerei gyakran még finomhangolásra szorulnak, mielőtt elérik az ötcsillagos biztonsági szintet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!