Több sikertelen próbálkozás után a kínai Great Wall Motor (GWM) ismét meghódítaná az európai autópiacot, ezúttal jóval átgondoltabb és pragmatikusabb stratégiával. Az új tervben nemcsak az elektromos és plug-in hibrid modellek, hanem a teljes hibrid és belső égésű motorral szerelt járművek is helyet kapnak. Az offenzíva középpontjában a kizárólag SUV-okat kínáló Haval márka áll, amelyre a GWM most teljes erővel épít.
Az első próbálkozás nem hozta a várt áttörést
A Great Wall Motor 2021-ben lépett be az európai piacra, nagy várakozások közepette. Az első hullámban két elektromos modell – az Ora 03 és az Ora 07 – mellett két plug-in hibrid SUV, a Wey 03 és a Wey 05 érkezett. Akkor még az Ora és a Wey önálló márkaként működött, ám 2023 végére a GWM vált ernyőmárkává, míg a korábbi nevek modellmegjelölésként maradtak meg.
Az ambíciók ellenére szerény eredmények születtek. 2023-ban a vállalat 316 ezer autót adott el Kínán kívül, ám Európában mindössze 6300 darabot. A korábbi egymilliós exportcélt 2025 helyett 2030-ra tolták, és a müncheni központ bezárásával 100 munkahely is megszűnt. A döntés gyakorlatilag leállította a GWM európai tevékenységét.
Új offenzíva: SUV-ok minden hajtással
Most azonban új korszak kezdődik. A Great Wall Motor újraindítja európai terjeszkedését, ezúttal szélesebb modellpalettával és rugalmasabb hajtáslánc-stratégiával. A vállalat a belső égésű motorral, a teljes hibrid és plug-in hibrid hajtással szerelt modellekre is épít, miközben az elektromos autók fejlesztése sem áll le.
A Haval almárka – amely 2013 óta működik és kizárólag SUV-okat kínál – lesz a stratégia középpontjában. A cél, hogy prémium felszereltséggel, széles választékkal és versenyképes árakkal szerezzen piaci előnyt az európai tömegpiacon.
SUV-dömping 2026-tól
A GWM jövőbeli kínálata szinte teljesen SUV-modellekből áll majd, a kompakt városi típusoktól a nagy összkerékhajtású terepjárókig. Az eddig visszafogott eladásokat produkáló Ora elektromos sorozatot is új, kompakt SUV-okkal bővítik, amelyek jobban illenek az európai vásárlók ízléséhez.
A gyártó továbbra is független kereskedői hálózatokon keresztül értékesít majd. Az új offenzíva 2026-ban léphet döntő szakaszába, amikor megindul a sorozatgyártás és a tényleges forgalmazás.
A Great Wall Motor nem adta fel az európai álmot
A kínai gyártó sokkal realistább stratégiával tér vissza, amely összhangban van a piac igényeivel. A benzines és hibrid SUV-modellek újra kulcsszerepet kapnak az elektromos hajtások mellett – így a Great Wall Motor komplex, többfrontos támadást indít Európa meghódítására.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!