A Chevrolet hivatalosan is bemutatta a második generációs Bolt első adatait, méghozzá egy különleges eseményen, amelyet kifejezetten az első generációs modell tulajdonosainak rendezett. A 2023-ban leállított elektromos autó 2027-ben tér vissza, akár 410 kilométeres hatótávval, LFP-akkumulátorral és 30 000 dollár alatti indulóárral. A General Motors célja, hogy továbbra is elérhető belépőt kínáljon az amerikai vásárlóknak az elektromos mobilitás világába.
Az első generáció öröksége
Az első generációs Chevrolet Bolt 2017-ben jelent meg, és az Egyesült Államok egyik első, nagy számban gyártott modern elektromos autója volt. Európában Opel Ampera-e néven árusították 2021-ig. Az amerikai piacon azonban 2023 végén leállt a gyártása, akárcsak a crossover kivitelű Bolt EUV-nak. E két modell megszüntetése komoly felháborodást váltott ki, hiszen ezek voltak Észak-Amerika legnépszerűbb és legmegfizethetőbb elektromos járművei. Az eltűnésük sokak szerint visszalépést jelentett az elektromos autózás elterjedésében az Egyesült Államokban.
Három év szünet után jön az új generáció
A Chevrolet tanult a hibából: a Bolt 2027-ben tér vissza, és ez lesz a GM-csoport tizenötödik elektromos modellje. A gyártás Kansas államban történik majd, ahol a vállalat modernizált üzemet készít elő a gyártásra. Az új Bolt az alsó árszegmensbe érkezik, hogy a megfizethető elektromos autózás újra elérhető legyen a szélesebb közönség számára.

Jelentős előrelépés a töltési teljesítményben
A General Motors közlése szerint az új Bolt hatótávja 255 mérföld, azaz 410 kilométer lesz, ami kis mértékben meghaladja az előd 247 mérföldes értékét. A töltési sebesség viszont hatalmasat fejlődött: a 10–80% közötti töltés mindössze 26 percet vesz igénybe egy nagy teljesítményű gyorstöltőn. A maximális töltési teljesítmény 150 kW, ami háromszor gyorsabb a korábbi 55 kW-os rendszerhez képest.
A második generációs Bolt LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorral készül, ami tartósabb, olcsóbb és biztonságosabb megoldás, mint a korábbi NMC cellák. A cellákat kezdetben Kínából importálják, de a tervek szerint később amerikai gyártásra állnak át, csökkentve ezzel a beszállítói függőséget és a költségeket.
Ár, teljesítmény és piaci pozíció
A Chevrolet Bolt 2027-es modellje 29 990 dolláros indulóáron érkezik, ami kb. 25 800 eurónak felel meg. A gyártó már előrevetítette, hogy lesz egy olcsóbb „LT” kivitel is, amely 1000 dollárral kevesebbe kerül majd. Az LT-változat 210 kW teljesítményű elektromos motorral érkezik, ami dinamikus vezetési élményt kínál a kompakt elektromos autók szegmensében.
A bevezető változat teljesítményadatait a Chevrolet egyelőre titokban tartja, de az biztos, hogy a Bolt lehet az Egyesült Államok legkedvezőbb árú új elektromos autója. Jelenleg még a Nissan Leaf is drágább, így a GM új modellje komoly piaci áttörést hozhat a belépőszintű elektromos autók piacán.
Megfizethető villanyautó a támogatások megszűnése után
A Chevrolet Bolt visszatérése különösen fontos időszakban történik, hiszen az amerikai kormány megszüntette az elektromos autók vásárlásához nyújtott adókedvezményeket. Ezért a megfizethető elektromos modellek döntő szerepet kapnak abban, hogy az elektromos autózás terjedése ne torpanjon meg. A General Motors ezzel az új Bolttal ismét megpróbál tömegek számára elérhetővé tenni az elektromos mobilitást, folytatva a 2017-ben megkezdett küldetését.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













