A 2026-os Polestar 3 teljesen új elektromos architektúrát kap, mivel a modell átáll 800 voltos rendszerre, ami a gyártó szerint „jelentős technikai előrelépést” hoz. Ezzel a Polestar zászlóshajó SUV-ja felzárkózik a Volvo EX90 és más Geely-csoporthoz tartozó modellek technológiai szintjére. Sokáig úgy tűnt, hogy a márka lemaradt az iparági trendről, hiszen a Volvo már korábban megerősítette az EX90 váltását 800 voltra, de most a Polestar is belép ebbe a ligába.
Mivel a Polestar 3, a Volvo EX90 és az ES90 egyaránt az SPA2 platformra épül, várható volt, hogy a svéd prémiumgyártó elektromos SUV-ja is megkapja az új rendszert. Ez a fejlesztés nemcsak az elektromos infrastruktúrát érinti, hanem egy teljes hardveres frissítést is hoz a modell számára.
40%-kal gyorsabb villámtöltés
Az új 800 voltos architektúra lehetővé teszi a lényegesen gyorsabb DC villámtöltést, akár 350 kW csúcsteljesítménnyel, ami 40%-os növekedést jelent a korábbi 250 kW-hoz képest. A 10–80%-os töltés mindössze 22 percet vesz igénybe, ami körülbelül 25%-kal rövidebb idő a jelenlegi rendszerhez képest. A magasabb feszültség alacsonyabb áramot igényel, ezáltal kevesebb hő termelődik, és a töltés nagyobb teljesítménnyel folytatható.
A WLTP-ciklus alapján a hatékonyság is javul, az akkumulátor energetikai hatásfoka akár 6%-kal nő. A rendszer támogatja a CATL lítiumion-akkumulátorok beépítését is. A hátsókerék-hajtású verzió 92 kWh-s, míg a Dual motor és Performance kivitelek 106 kWh-s akkucsomagot kapnak. A 2026-os modell hatótávolsága így 593 és 635 km közöttalakul WLTP szerint.
680 lóerős rendszerteljesítmény és új futómű
Az új hajtáslánc központi eleme egy állandó mágneses szinkron hátsó villanymotor, amely a Performance változatban az első motorral együtt akár 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményt biztosít. A futómű is megújul: a kanyarstabilizátorokat és a kormányzást újrakalibrálták, hogy az autó precízebb vezethetőséget nyújtson.
Nvidia Orin chip és nyolcszoros számítási teljesítmény
A Polestar 3 – akárcsak a Volvo EX90 – az Nvidia Drive AGX Orin chipet használja, ám itt csak egy darabot építenek be, szemben a Volvo kétchipes megoldásával. Az új processzor a korábbi Xavier egységhez képest nyolcszoros teljesítményt kínál: a számítási kapacitás 30-ról 254 TOPS-ra nő (trillion operations per second).
Ez a hatalmas ugrás nemcsak a vezetéstámogató rendszerek és az aktív biztonsági funkciók működését javítja, hanem az akkumulátor-kezelés és a szenzoradatok feldolgozása is sokkal hatékonyabbá válik. Érdekesség, hogy 2026-tól az új chipet ingyenesen beszerelik a korábbi Polestar 3 tulajdonosok autóiba is.
Három hajtásverzió és új felszereltség
Az árakról egyelőre nincs hivatalos információ, de a felszereltségi szintek új struktúrát kapnak: Rear motor, Dual motor és Performance verziók közül választhatnak a vásárlók. Az alap hátsókerék-hajtású változat is optimalizált akkumulátort kap, míg a Dual motorhoz aktív légrugózás rendelhető, a Performance modellben pedig alapfelszereltségként szerepel.
Értékesítés és piacra lépés
Az értékesítés az Egyesült Királyságban indul, ahol a Polestar 3 iránt kiemelkedő a kereslet, és a korábbi modellévet teljesen eladták. A többi európai piacra később érkezik a 2026-os modell, de részletes menetrendet egyelőre nem közöltek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!