Saját töltőhálózatot épít az elektromos buszokhoz a Daimler

0

Daimler Buses 2026-tól saját nyilvános töltőállomásokat telepít Európa forgalmas turisztikai helyszínein, elsőként Kölnben. A gyártó ezzel nemcsak buszokat kínál, hanem komplett töltőinfrastruktúrát is üzemeltet, amely kulcsfontosságú az elektromos távolsági buszok elterjedésében.

A városi buszok elektrifikációja eddig viszonylag egyszerű volt, hiszen előre tervezett útvonalon, saját depókban tölthetők. A turistabuszok és távolsági buszok azonban komoly hátrányban voltak a nyilvános, nagy teljesítményű töltőhálózat hiánya miatt. Most fordulhat a kocka.

400 kW-os töltők turisztikai célpontoknál

A Daimler a Mercedes-Benz eIntouro bemutatója előtt jelentette be, hogy élményparkok, nagyvárosi buszparkolók és turisztikai központok közelében épít ki 400 kW teljesítményű töltőpontokat. Ezek lehetővé teszik, hogy a buszok a parkolási idő alatt elegendő energiát vegyenek fel, így a menet közbeni töltés többé nem jelent akadályt.

Till Oberwörder, a Daimler Buses vezérigazgatója hangsúlyozta: „A buszok jövője az elektromos hajtás. Az ehhez szükséges nyilvános töltőinfrastruktúra kiépítése azonban túl lassan halad, ezért mi magunk szeretnénk ösztönző lépéseket tenni.”

Nem a nulláról indulnak

A Daimler Truck már részt vesz a Milence konzorciumban, amely az autópályák mentén épít ki teherautó- és buszkompatibilis nagy teljesítményű töltőparkokat. Emellett a Daimler Buses Solutions eddig főként városi buszdepók töltőinek telepítésére fókuszált, most viszont a turisztikai buszparkolókra is kiterjeszti tevékenységét.

A cég saját forrásból finanszírozza az állomásokat, valamint maga biztosítja a karbantartást is. Ez azt jelenti, hogy az ingatlantulajdonosoknak nem kell külön beruházniuk a töltési infrastruktúrába.

Az első projekt Kölnben indul

Az első nagy projekt a németországi Kölnben valósul meg. Az NRW.Energy4Climate és a város közreműködésével 2026-ra négy darab 400 kW-os töltőpont épül a Buspark Köln területén, a Rajna nyugati partján, a városközpont közelében. A töltők éjjel-nappal nyitva lesznek, márkafüggetlenül használhatók, és a városvezetés szerint jelentősen hozzájárulnak a fenntartható turizmushoz.

Új eIntouro és a jövő akkumulátoros turistabuszai

A Daimler stratégiája szerint a rövidebb távokra már most is ideális elektromos buszok – például az új Mercedes-Benz eIntouro – közvetlenül profitálnak az új töltőhálózatból. A gyártó célja, hogy még az évtized vége előtt piacra dobjon akkumulátoros turistabuszokat, majd a következő lépésben üzemanyagcellás modelleket is. A logika egyértelmű: először a megfelelő töltőinfrastruktúrát kell megteremteni, és csak utána szélesíteni a járműkínálatot.

Párhuzam a Daimler teherautós stratégiájával

Ez a stratégia kísértetiesen hasonlít a Daimler teherautós irányvonalára. Bár hidrogénes kamionprototípusok már léteznek, a sorozatgyártásukat a 2030-as évekre halasztják. Addig az akkumulátoros elektromos járművek kapnak főszerepet, amelyek az egyre bővülő töltőinfrastruktúrának köszönhetően már most is gazdaságosan üzemeltethetők a legtöbb fuvarozási feladatban.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!