A Mercedes megkezdte a VLE elektromos kisbusz előszériás gyártását a spanyolországi Vitoria üzemében. Ez a modell az első, amely a teljesen új VAN.EA padlólemezre épül, és a világpremierjét 2026 első felében tartják. A márka már áprilisban megmutatta a készülő jármű előfutárát a Vision V tanulmány révén.
A vitoriai gyár átalakulása
Az előszériás gyártás elindítása azt jelzi, hogy a baszkföldi üzem belépett a végső felkészülési szakaszba. A gyár jelentős modernizáción esett át, hogy megfeleljen a VAN.EA platform követelményeinek. A digitális iker-technológia és a mesterséges intelligencia segítségével a teljes gyártási folyamat virtuális mását is létrehozták, így az átállás rekordidő alatt valósulhatott meg.
A VAN.EA platform sokoldalúsága
A Mercedes-Benz már 2023-ban bemutatta a VAN.EA alapjait. A padlólemez három fő modulból áll: az első minden változatban azonos, a középső modul a jármű hosszát és akkumulátor-kapacitását határozza meg, míg a hátsó modul lehet egyszerű futóhíd vagy második villanymotorral szerelt egység az összkerékhajtás érdekében. Ennek köszönhetően nemcsak személyszállító kisbuszok, hanem áruszállító furgonok is készülhetnek erre a platformra.
Új szint az elektromos kisbuszok világában
Thomas Klein, a Mercedes-Benz Vans vezetője kiemelte: „Az új VLE az első járművünk a moduláris és rendkívül rugalmas VAN.EA padlólemezen. Rekordidő alatt vittük el a koncepciótól a gyártásérettségig.”
A sorozatgyártásra váró VLE több mint 500 kilométeres hatótávval, 800 voltos rendszerrel, 22 kW-os AC-töltővel és 100 kWh feletti akkumulátorral érkezik. Ez lesz az első kisbusz, amely megkapja a Mercedes MB.OS operációs rendszerét, amely az S-osztály infotainment és vezetéstámogató szintjét kínálja.
VLE és VLS: a jövő két arca
A Vision V koncepcióból születik a családbarát VLE, valamint a luxusra hangolt VLS, amely prémium anyagokkal, bőrrel és fával berendezett VIP shuttle-ként vagy guruló irodaként lesz elérhető.
2026-tól a vitoriai üzem rugalmas hajtáslánc-gyártást kínál: a VLE és az eVito elektromos modellek mellett továbbra is készülnek majd a belső égésű motorral szerelt Vito és V-osztály változatok. A hosszú távú tervek szerint a VLE és a VLS fokozatosan leváltják a V-osztályt, és idővel belső égésű verzió is érkezhet a VLE-ből.
A dolgozók felkészültek
Az üzem közel 5000 munkatársa már átesett a szükséges képzéseken, amelyek az új IT-szabványoktól kezdve a legmodernebb gyártási technológiákig terjedtek. Bernd Krottmayer, a gyár igazgatója hangsúlyozta: „Készen állunk, hogy felépítsük a Mercedes-Benz Vans jövőjét.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!