A BYD bemutatta brutális akkumulátoros energiatároló rendszerét

0

A BYD bemutatta legújabb nagyméretű energiatároló rendszerét, a HaoHan-t, amely kifejezetten a Tesla frissített Megapack 3-as verziójának riválisaként érkezett. A kínai gyártó nem aprózta el: az új megoldás kapacitása közel háromszorosa a Tesla Megapacknak, miközben kompakt, konténeres formátumban is elérhető.

Tesla Megapack 3 és Megablock: a kiindulópont

A Tesla szeptember elején mutatta be a Megapack 3-at, amely a korábbi 3,9 MWh helyett már 5 MWh kapacitást kínál egyetlen egységben. Ezzel együtt debütált a Megablock, amely négy Megapackot, egy transzformátort és a kapcsolóberendezéseket foglalja össze egyetlen rendszerbe. Ez a megoldás az ipari energiatárolás új mérföldkövét jelentette – egészen mostanáig.

BYD HaoHan: háromszoros kapacitás a Tesla Megapackhoz képest

BYD HaoHan energiatároló rendszer alapkiépítésben 14,5 MWh kapacitással rendelkezik, ami közel háromszorosa a Tesla Megapack teljesítményének. A kompakt, 20 lábas konténeres verzióban is 10 MWh áll rendelkezésre. A vállalat kiemeli, hogy a rendszer 52,1%-os Cell to System (Vcts) térfogatarányt produkál, amely jelenleg a világ legmagasabb értéke.

Emellett a BYD szerint a HaoHan 70%-kal megbízhatóbb, miközben a karbantartási költségeket is ugyanilyen mértékben sikerült csökkenteni.

Blade Battery: a rendszer szíve

A HaoHan teljesítményének kulcsa a BYD saját fejlesztésű Blade Battery technológiája, amely ezúttal 2710 Ah kapacitású cellákra épül. Ezek a legnagyobbak a stacionárius energiatárolásban. A nagy energiasűrűségnek köszönhetően jóval kevesebb telepített egység szükséges a GWh-s projektekhez, ami jelentősen csökkenti a teljes projekt költségét. A vállalat számításai szerint ez az innováció 21,7%-os költségcsökkenést eredményez az energiaprojektekben.

GC Flux inverter: iparági szint fölötti teljesítmény

Nemcsak a cellákban hozott újat a BYD. A gyártó bemutatta a GC Flux nevű hálózatformáló inverterét, amely 2,5 és 10 MW közötti teljesítményre skálázható. A BYD szerint az inverter 38%-kal jobb teljesítményt nyújt az iparági átlagnál, miközben maximális teljesítménysűrűsége 1474 kW/㎡, ami 130%-kal haladja meg a megszokott értékeket.

A GC Flux képes akár háromszoros túlterhelést is elviselni 10 másodpercig, és eléri a 99,35%-os csúcshatékonyságot.

Fejlett hálózatformáló funkciók

A BYD invertere képes valós időben szabályozni a feszültséget és a frekvenciát, aktív tehetetlenségi választ biztosít akár 25 másodpercig, valamint 1–1500 Hz tartományban nyújt csillapítást. A rendszer villámgyors, 100 milliszekundum alatti reakcióidővel rendelkezik, amely kulcsfontosságú a megújuló energiákkal telített hálózatok stabilitásában.

GC Master EMS: válasz a Tesla Autobidderre

A BYD bemutatta a GC Master EMS nevű energiamenedzsment rendszerét is, amely a Tesla Autobidder megoldásához hasonlóan a nagykapacitású tárolórendszerek optimalizált irányítását és a piacra való integrációját szolgálja.

A HaoHan és a kiegészítő rendszerek egyértelmű üzenetet hordoznak: a BYD már nemcsak az elektromos autók piacán, hanem az energiatárolásban is közvetlen kihívója a Teslának. A kínai óriás ezzel a lépéssel megerősíti pozícióját a jövő energiainfrastruktúrájának kialakításában, ahol a nagyméretű akkumulátoros rendszerek kulcsszerepet játszanak majd.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!