A Hyundai bemutatta a Concept Three tanulmányautót az IAA Mobility kiállításon, amely előrevetíti a hamarosan érkező Hyundai Ioniq 3 formavilágát és technológiai alapjait. A modell a konszernen belül ismert Kia EV4 technológiáira épül, így műszakilag nem ér nagy meglepetést, de dizájnban és pozicionálásban fontos újdonságot hoz.
A Hyundai elektromos stratégiája Európában
A Hyundai villanyautói már régóta megszokott látványt nyújtanak az európai utakon. Németországban 2025 első felében az újonnan eladott Hyundaik közel 28 százaléka teljesen elektromos volt, miközben a piac egészére csupán 18 százalékos arány jutott. A gyártó kínálatában azonban jól látható volt a hiány: az Inster kisautó és a Kona Electric, valamint az Ioniq 5 között eddig nem létezett kompakt kategóriájú villanyautó.
A Hyundai Motor Group másik márkája, a Kia már lefedte ezt a szegmenst: az EV3 kompakt SUV mellett az EV4 klasszikus kompakt modellként jelent meg. Régóta várható volt, hogy a Hyundai a saját Ioniq 3 modellel követi a példát.
Concept Three: az első kompakt Ioniq tanulmány
Az IAA Mobility kiállításon leleplezett Concept Three az Ioniq almárka első kompakt villanyautó-tanulmánya, amely nem SUV-ként, hanem klasszikus kompakt autóként készült. A Hyundai célja, hogy 2027-re minden fontos szegmensben kínáljon elektromos járművet, így az Ioniq 3 az ismert i30 belső égésű modell villanyos megfelelője lesz.
Méretben a Volkswagen ID.3 közvetlen riválisa: 4,29 méter hosszú, 2,72 méteres tengelytávval, 1,94 méteres szélességgel és 1,43 méteres magassággal.
Technikai alapok: 400 voltos platform és két akkumulátor
Hivatalos technikai adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, de a háttér világos. A Kia EV4 alapján a 400 voltos platform kétféle akkumulátorcsomaggal érkezik majd, 60,3 és 81,4 kWh kapacitással, elsőkerék-hajtással és akár 160 kW teljesítménnyel.
A Kia kínálatában szerepel összkerékhajtású változat is, így nem kizárt, hogy a Hyundai is követi ezt az irányt. A sportos részletek – első splitter, nagyméretű felnik, diffúzor és hátsó spoiler – akár egy Ioniq 3 N sportváltozat érkezését is előrevetíthetik.
Pixel dizájn és Mr. Pix karakter
A Hyundai a Concept Three világításában is a márkára jellemző pixeles fénytechnikát emelte ki. A gyártó szerint a „világítás kifejezőbbé vált, fokozatos átmenettel, amely mélységet és vizuális ritmust ad a formának”.
A pixelmotívumot annyira komolyan vették, hogy létrehoztak egy szimbolikus figurát, Mr. Pix-et, amely a dizájn egészében visszaköszön. Ez érzelmi kötődést és játékosságot ad az autónak, amely a fiatalos vásárlóközönség számára is vonzó lehet.
Gyártás Európában?
Az Ioniq 3 sorozatgyártásra szánt változata akár Európában is készülhet, hiszen a Hyundai már most is gyárt i30-at és Kona Electricet a csehországi Nošovice üzemében. A gyártó kiemelte, hogy európai üzemei fokozatosan átállnak megújuló energiára, miközben egyre nagyobb arányban használnak újrahasznosított és fenntartható anyagokat.
A kompakt villanyautók kulcsszerepet kaphatnak az európai városok közlekedési kihívásainak kezelésében, az Ioniq 3 pedig azt a célt szolgálja, hogy a villanyautózás elérhetővé és vonzóvá váljon a szélesebb vásárlói rétegek számára.
A Hyundai vezetésének üzenete
„Négy év kihagyás után visszatérni az IAA Mobilityre igazi mérföldkő, és egy ilyen alkalomhoz mérföldkőnek számító autó illik” – mondta Xavier Martinet, a Hyundai Motor Europe elnöke és vezérigazgatója. „A Concept Three a Hyundai villanyos átállásának újabb lépcsőfokát jelenti. Kompakt méreteivel és az Art of Steel dizájnnyelvvel azt az elképzelésünket testesíti meg, hogy a mobilitás egyszerre legyen praktikus, elérhető és érzelmeket keltő.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!