A Mercedes-Benz áttörésként értékeli szilárdtest-akkumulátor technológiáját, miután egy speciálisan felszerelt EQS modell 1205 kilométert tett meg megállás nélkül, és az út végén még mindig maradt benne tartalék energia. Ez a fejlesztés nemcsak mérföldkő az autógyártó történetében, hanem az egész elektromos autóipar számára új korszakot jelenthet.
Az első lítium-fém szilárdtest-akkumulátorral működő autó
A Mercedes már februárban bemutatta az „első elektromos autóját, amely lítium-fém szilárdtest-akkumulátorral közlekedik”. Ennek alapját egy enyhén módosított EQS adta, amelyről a gyártó akkor azt nyilatkozta, hogy valós körülmények között is képes lehet 1000 kilométer feletti hatótávra. Most azonban a teszteredmények minden várakozást túlszárnyaltak.
Stuttgarttól Malmöig – valós körülmények között
Az EQS Stuttgartból egészen a svédországi Malmöig jutott el, így teljesítve a 1205 kilométeres távot. A teszt után Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője így nyilatkozott: „A szilárdtest-akkumulátor valódi áttörés az elektromos mobilitás számára. Nemcsak a laborban, hanem az utakon is bizonyít.”
Az út végén a jármű még további 137 kilométerre elegendő töltést tartalékolt, ami lenyűgöző adat a jelenlegi akkumulátor-technológiákhoz képest.
25 százalékkal nagyobb energiatartalom
A Mercedes szerint az új technológiával sikerült 25 százalékkal növelni az akkumulátor felhasználható energiatartalmát, miközben a méret és a tömeg gyakorlatilag megegyezik a most forgalomban lévő EQS modellek akkumulátoraival. Ez azt jelenti, hogy a hatótáv növelése nem jár kompromisszumokkal a jármű tömegében vagy helykihasználásában.
Forma–1-es háttértámogatással
A fejlesztést a Mercedes-AMG High Performance Powertrains segíti, amely a márka Forma–1-es beszállítója. Az akkumulátorcellákat az amerikai Factorial Energy biztosítja, amely olyan autógyártókkal is együttműködik, mint a Hyundai és a Stellantis. A Mercedes célja, hogy a szilárdtest-akkumulátoros technológiát még az évtized vége előtt sorozatgyártásba vigye.
Verseny a szilárdtest-akkumulátorok piacán
A Mercedes nincs egyedül ezen az úton. A Volkswagen, a Toyota, a BMW, a Nissan, a Honda, valamint a világ két legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL és a BYD szintén 2027 körül tervezi a szilárdtest-akkumulátorok kereskedelmi forgalomba hozatalát. Ez a verseny hatalmas előrelépést hozhat az elektromos autók hatótávjában és töltési hatékonyságában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!