Az Audi a Concept C tanulmányautóval mutatta be legújabb, teljesen elektromos kétüléses sportkocsiját. A modell nemcsak a márka új dizájnfilozófiáját testesíti meg, hanem jó eséllyel 2027-ben szinte változatlan formában sorozatgyártásba kerülhet. Bár sokak szerint a TT utódjának is tekinthető, az Audi egyértelművé tette, hogy nem erről van szó.
Új korszak kezdete az Audinál
A müncheni IAA Mobility előtt leleplezett Concept C az Audi jövőjét meghatározó mérföldkő. A gyártó hangsúlyozza, hogy a modell nem csupán egy szériaváltozat előfutára, hanem egyben a márka új dizájnfilozófiájának alapja, amely széles modellkínálatra hatással lesz.
Az Audi új arculata: Vertical Frame
Az egyik leglátványosabb újdonság az autó elején figyelhető meg: a legendás single frame hűtőrácsot felváltotta a vertical frame, egy keskeny, fekete keret, amely a teljes orr magasságát átfogja. Ez a megoldás a 1936-os Auto Union Type C stílusát idézi, miközben teljesen új korszakot nyit. Az Audi szakít a jelenlegi elektromos modellek inverted single frame kialakításával, és a jövőt meghatározó arculatot ad a márkának.
Az új fényszórók négyes fényforrásai a négy karikás emblémát idézik, ugyanígy a hátsó lámpák is. Az Audi szerint ez a fényaláírás nappal és éjszaka egyaránt garantálja az egyedi megjelenést.
Athletic minimalism a formatervben
A Concept C stílusát az „athletic minimalism” jegyében alkották meg. Az eddigi élek és törések helyett letisztult, egyszerűbb felületek dominálnak. A hátsó rész különlegessége, hogy nincs hátsó szélvédő, a modell pedig elektromosan behúzható keménytetős roadster.
Különleges arányok: mid-battery architecture
Oldalnézetből az autó arányai is eltérnek a megszokottól. A Concept C a mid-battery architecture megoldásra épül, amelyet a Porsche a Boxster és Cayman elektromos változatainál is alkalmaz. Az akkumulátor a két ülés mögött kapott helyet, így a modell kifejezetten kétüléses sportkocsi különleges arányokkal.
Minimalista, prémium belső tér
A Concept C belső tere a minimalizmus és prémium minőség ötvözete. A természetes anyagok és a ’shy tech’ filozófiagondoskodnak arról, hogy a technológia csak akkor kerüljön előtérbe, ha szükséges. A 10,4 colos kijelző eltüntethető a műszerfalban, így a vezető tiszta felületet kap.
Az anodizált alumínium gombok és kapcsolók hozzák az autentikus „Audi-kattanást”, ezzel is erősítve a prémium érzetet. A belső hangulat némileg a korai TT modellek puritán, de karakteres világát idézi.
TT és R8 között: új pozíció
Az Audi vezérigazgatója, Gernot Döllner egyértelműen fogalmazott: „A Concept C nem a TT utódja. Ez egy másik kategória – valahol pontosan a TT és az R8 között helyezkedik el.” Ez is jelzi, hogy az Audi teljesen új szegmenset kíván meghódítani az elektromos sportautóval.
Kérdéses akkumulátorbeszállítás
A sorozatgyártás helyszínét az Audi még nem jelentette be. Bár a modell a Porsche platformjára épül, várhatóan saját gyártásban készül majd. Az akkumulátor-ellátás azonban kérdéses, mivel a Porsche eredetileg a Northvolt celláira és a Valmet Automotive összeszerelésére támaszkodott volna. A Northvolt csődje miatt viszont jelenleg bizonytalan az akkumulátorlánc jövője.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!