Villámgyors töltés, sportautós erő: ilyen lesz az új elektromos Cayenne

0

A Porsche bemutatja a Cayenne új, teljesen elektromos generációját, amely a Macan után a második PPE-alapú SUV lesz a gyártó kínálatában. Bár a müncheni IAA-n még nem leplezik le a szériaváltozatot, máris izgalmas részletek derültek ki a technológiáról, amelyek megmutatják, miben lesz különleges az elektromos Cayenne.

Elektromos Cayenne a PPE-platformon

Porsche Cayenne elektromos változata a Premium Platform Electric (PPE) padlólemezre épül, akárcsak a Macan, az Audi Q6 e-tron vagy az A6 e-tron. A jelenlegi belső égésű és hibrid Cayenne-verziók gyártása párhuzamosan folytatódik frissítésekkel, de az új generáció már kizárólag villanyhajtással készül. Tavaly prototípusokat teszteltek közúton és a Goodwood Festival of Speed eseményen is, most pedig a részletesebb műszaki információk is napvilágra kerültek.

Nagy akkumulátor és villámgyors töltés

Az elektromos Cayenne akkumulátora 113 kWh kapacitású, amelyből 108 kWh használható. Ez nagyobb, mint a Macan vagy az Audi 100 kWh-s csomagja. A Porsche fejlett kettős folyadékhűtést alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a töltési teljesítmény elérje a 400 kW-ot. Így kompatibilis töltőn az akkumulátor 10-ről 80%-ra akár 15 perc alattfeltölthető, és tíz perc alatt kb. 300 WLTP-kilométernyi energia vehető fel.

A modell induláskor csak ezzel a 113 kWh-s akkucsomaggal lesz elérhető, amely több mint 600 km hatótávot biztosíthat. A jövőben elképzelhető kisebb akkumulátor-változat is, de ezt egyelőre nem erősítették meg.

Két motor, összkerékhajtás, nagy teljesítmény

Minden elektromos Cayenne összkerékhajtású lesz, két villanymotorral. Az alapmodell teljesítménye meghaladja a 300 kW-ot, a Cayenne 4S 450–515 kW között mozoghat, míg a csúcsmodell, a Cayenne Turbo több mint 1000 lóerőt (735 kW) ad le Launch Control módban.

A Cayenne állandó mágneses szinkronmotorokat kap hajtűs statortekercseléssel. Az első tengely motorja a Macanból ismert, de a hátsó továbbfejlesztett változat lesz, kétfokozatú váltóval, ami a Macanból hiányzik. A nagy teljesítményű verzióknál olajhűtést is bevezetnek.

Sportautós gyorsulás és SUV-sokoldalúság

Cayenne Turbo kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, 200 km/h-t pedig tíz másodpercen belül ér el, annak ellenére, hogy tömege közelíti a három tonnát. A Porsche sportos futóművet, elektromos szervomotoros lengéscsillapítót és akár öt fokos hátsókerék-kormányzást kínál, miközben megmaradnak a mindennapi praktikumok és a terepképességek is.

Tágasabb méretek és praktikus csomagtér

Az új generáció a jelenlegi 4,93 méteres hosszúságot és 2,90 méteres tengelytávot is meghaladja, így az utastér és a csomagtér is nagyobb lesz. A hátsó csomagtér 99 literrel bővül, az első részben pedig egy 90 literes frunk áll majd rendelkezésre. A vontatási kapacitás is kiemelkedő, 3,5 tonna.

Mikor jön az elektromos Cayenne?

A pontos technikai adatokat és az árakat a Porsche novemberi világpremierjén teszi közzé. Annyi biztos, hogy a Cayenne az elektromos SUV-k között is a sportosság és a prémium teljesítmény szimbóluma kíván lenni.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!