A Xiaomi YU7 letaszíthatja a trónról a Tesla Model Y-t Kínában

0

A Tesla Model Y hosszú időn át a világ legnépszerűbb elektromos autója volt, ám most Kínában új rivális állta útját: a Xiaomi YU7. A kínai elektronikai óriás nem titkoltan közvetlen kihívónak szánta a modellt, és a számok azt mutatják, hogy a stratégia bevált.

Xiaomi YU7: közvetlen támadás a Model Y ellen

A Xiaomi év elején bemutatott elektromos SUV-ja minden részletében a Tesla Model Y ellen készült. Az ár, a specifikációk és a felszereltség mind kedvezőbb képet festenek a YU7 mellett. A cél is világos volt: megelőzni a Model Y eladásait. Az indulás szinte példátlan volt, hiszen percek alatt több mint 200 ezer előrendelés érkezett az autóra.

Hatalmas kereslet, lassú gyártás

A Xiaomi YU7 hatása azonnal érzékelhetővé vált a kínai SUV-piacon. A nagy érdeklődés miatt sok vásárló inkább kivár, ám a hosszú, akár egyéves várakozási idő és a gyártás felfutásának lassúsága korlátozza a tempót. Lei Jun vezérigazgató maga is elismerte, hogy a vállalat jelenleg nem tudja kielégíteni a keresletet, sőt, nyíltan ajánlotta, hogy aki nem akar várni, választhat más márkát is.

Statisztikák: a YU7 nyomás alá helyezi a Model Y-t

Alig két hónap után a YU7 kiszállításai már heti 3000 darabot érnek el, miközben a Tesla Model Y számai fokozatosan esnek vissza. Az elmúlt három hónap adatai alapján egyértelmű trend rajzolódik ki: a Xiaomi erősödik, a Tesla gyengül. Ez a helyzet erősen emlékeztet arra, ahogy a Xiaomi SU7 korábban leszorította a Tesla Model 3-at az élmezőnyből.

A Tesla kínai eladásai gyengülnek

A legfrissebb biztosítási és regisztrációs adatok szerint a Tesla kínai értékesítései 6 százalékkal estek vissza az előző évhez képest. Ez jól mutatja, hogy a Xiaomi modelljei komoly fenyegetést jelentenek az amerikai gyártóra. Az SU7 már egy éve folyamatosan veri a Model 3-at, most pedig a YU7 is egyre inkább átveszi a Model Y szerepét a piacon.

Azonban a Tesla Model Y még mindig globális ikon, de Kínában egyre inkább veszít a lendületéből. A Xiaomi YU7 villámrajtot vett, és ha a gyártás képes lépést tartani a kereslettel, rövid időn belül átveheti a vezetést. Úgy tűnik, hogy a kínai gyártó ugyanazt a stratégiát valósítja meg, mint az okostelefonok piacán: jó ár-érték arány, agresszív belépés és gyors térnyerés a legnagyobb riválisok rovására.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!